Klasisks izskats un moderns tehniskais atbalsts, tostarp lieliska šasija un enerģiski mazlitrāžas motori, būs arī jaunākās paaudzes Ford Focus spilgtākās pazīmes

Lieki būtu pieminēt, ka Ford Focus ir viens no populārākajiem modeļiem uz planētas Zeme, liekams līdzās arī šā brīža sīkstākajiem konkurentiem Toyota Corolla un VW Golf. Skaidrs, ka katra nākamā Ford Focus paaudze no šī modeļa radītājiem prasa ļoti rūpīgu un padziļinātu analīzi, lai arī nākamie būtu tikpat veiksmīgi kā iepriekšējie. Vai arī šoreiz Ford dižpārdokļa ceļa gājums netiks sabojāts?

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gribētos ticēt, ka ne! Vismaz tajā, kas attiecas uz formu un saturu, Focus atkal viss ir līmenī, blakus savas klases labākajiem paraugiem. Vai Focus brauc labāk par VW Golf? Nē! Tas brauc citādi, bet tikpat azartiski un «garšīgi». Braukšanas izjūtu feinšmekeriem izšķiršanās starp Focus vai Golf drīzāk ir «reliģisks» jautājums. Vieniem vairāk simpatizēs Volkswagen, bet citiem – Ford zīmols. 

Vēl kādam tas būs arī ieguldītās naudas jautājums. Un šajā ziņā jaunais Focus apbēdinās visvairāk. Uz papīra, piemēram, piecdurvju Ford Focus hečbeka bāzes modeļa cenas izskatās vēl gana pieņemami. Par pieticīgāko benzīnmodeli ar 100 ZS jaudīgo trīscilindru Ecoboost motoriņu un sešpakāpju manuālo transmisiju būs jāmaksā 16 300 eiro, savukārt lētākais Focus ar 95 ZS jaudīgo 1,5 litru EcoBlue dīzelīti maksās, sākot no 18 200 eiro. Diemžēl zemākais aprīkojums Trend nebūs izšķērdīgi dāsns, jo daudzas mūsdienu automobilim vajadzīgas jeb must have lietas būs jāpasūta atsevišķi. Piemēram, kruīzkontrole ar ātruma iestatīšanu, aklās zonas monitorēšanas sistēma, parkošanās sensori priekšā un aizmugurē, dalīta klimatkontrole un daudzas citas lietas ir jāmeklē papildaprīkojuma sarakstos vai augstākos aprīkojuma līmeņos. Tas automātiski rezultēsies ar to, ka Ford Focus cena ātri pārlēks 20 tūkst. eiro robežai. Potenciālie pircēji, pieņemot lēmumu uzlabot arī sava izvēlētā Ford Focus gaismas tehniku vai automašīnā iebūvēt panorāmas jumtu, var novest pie tā, ka Ford Focus maksās jau 25 tūkst. eiro. 

Zīmīgi, ka, pasūtot lepnākā Vignale aprīkojumā «iesaiņotu» Ford Focus, tas joprojām no pircēja prasīs par pieminēto panorāmas jumtu piemaksāt 1160 eiro. Arī aklās zonas monitorēšanas sistēma vai atpakaļskata kamera būs jāpērk atsevišķi. Žēl! Pieminēsim, ka Ford Focus Vignale zemākais slieksnis ir vismaz 24 500 eiro. Varat iedomāties, par kādām naudām būs Focus ar kādu no ņiprākajiem motoriem un automātisko pārnesumkārbu. No otras puses, nav jau arī tā, ka Ford Focus ir vienīgais grēkāzis savā klasē. Būtībā visiem sīkstākajiem konkurentiem kompaktklasē cenas ir mērķtiecīgi kāpušas uz augšu. 

Visu auto apskatu Bez liekiem «fokusiem» lasiet 7. decembra laikrakstā Dienas BiznessLasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.