Jaunais rumāņu mazcenas krosovers Dacia Duster ir multifunkcionāls darba instruments, kas tagad padarīts vēl parocīgāks

Pēc šo rindu autora domām, viens no lielākajiem jaunā Duster ieguvumiem ir priekšējie krēsli, kas ir galvastiesu pārāki par tiem, kas bija iepriekšējā Duster. Jau kopš iznākšanas brīža kompaktais visurgājējs ar vienkāršo, bet uzticamo tehniku un pieejamo cenu ir kļuvis par pieprasītu preci daudzās Eiropas valstīs. Arī pie mums Dacia Duster ir cienīts auto, jo īpaši mežizstrādes uzņēmumu, zemnieku saimniecību, kā arī apsardzes firmu vidū. Būtiski piebilst, ka arvien vairāk par šo auto interesējas privātpersonas ne tikai lauku reģionos, bet arī galvaspilsētā.

##Kāpēc tas būtu jāpērk

Dacia Duster joprojām ir vienkāršs darba zirgs smagiem un brīžiem ļoti netīriem darbiem. Svarīgi, ka auto no tiem nebaidās, drīzāk uzņems tos kā izaicinājumu ar mērķi par katru cenu arī izpildīt. Ja ir vēlēšanās tikt pie lēta krosovera, kurš ar lielāko prieku un azartu mīlēs braukt pa grants seguma ceļiem, tad pretinieku rumānim nav. Uzlabojot jaunākās paaudzes modeli, konceptuāli nav sabojāts Duster džipiskais un robustais izskats. Jauna gaismas tehnika un dekoratīvās uzlikas apkārt automobilim ir tieši tas, kas ir vajadzīgs. Salonā izmaiņu ir gana daudz. Auto ir jūtami apaudzis ar visādām ekstrām - modernu vadības paneli un multifunkcionālu stūri, un dārgākajā izpildījumā ar Media NAV multimediju sistēmu, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju u.c. 

Supersvarīga ziņa, ka visi komforta labumi un uzlabojumi nav sagandējuši Duster cenu. Rūpīgāk papētot cenu lapu, izrādīsies, ka šobrīd jaunais Dacia Duster ir pat lētāks nekā iepriekšējās paaudzes modelis. Tā mūsdienās ir gaužām neierasta parādība! Askētiskākajā izpildījumā priekšpiedziņas Duster maksās, sākot no 9990 eiro, turpretim pilnpiedziņas Duster lepnākajā Prestige iesaiņojumā ar 110 ZS jaudīgo 1,5 litru dīzeli maksās 17 630 eiro. Līdz ar to ir gana loģisks izskaidrojums, kāpēc Dacia Duster šobrīd ir deficīta prece. Piemēram, Latvijā, šodien pasūtot pilnpiedziņas Dacia Duster ar dīzeli, labākajā gadījumā automašīnu saņemsiet tikai 2019. gada sākumā (!). Jāpiebilst, ka nepietiekamās ražošanas jaudas ir daļēji saistītas arī ar pāreju no vecajiem patēriņa mērīšanas standartiem NEDC uz jaunajiem WLTP, kas šobrīd rada galvassāpes ikvienam autoražotājam.

Motoru piedāvājumā svarīgākā sastāvdaļa būs pazīstamie 1,5 litru dCi dīzeļi ar 90 un 110 ZS lielu jaudu. Pēc vietējo Dacia tirgotāju novērojumiem, 110 ZS dīzelis kombinācijā ar pilnpiedziņu šobrīd ir pieprasītākais Duster. 

Viss auto apskats lasāms 10. augusta laikrakstā Dienas Bizness

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.