
Lamborghini Urus ir pirmais Lamborghini, kas beidzot ir piemērots Latvijas ceļiem un arī vieglam bezceļam, pirmais Lambo ar četrām durvīm un pirmais Lambo ar iespaidīgu bagāžnieku
Izbraukt ar Lamborghini?! Tas skan vilinoši, un tieši šādu iespēju DB autoapskatniekam nodrošināja Lamborghini reģionālais importētājs Baltijā Auto 100. Testa objekts – jaunais super SUV Lamborghini Urus. Vieta: Igaunija, Tallinas apkārtne. Īpašs auto, kaut vai tikai tāpēc, ka itāļu sporta automobiļu ražotājam šis būs jau otrais sānsolis, ko cits itāļu sporta auto meistars Ferrari uzskata par nepieņemamu un pat daļēji nosodāmu rīcību. Laiks rādīs, vai Ferrari tā domās arī pēc gada vai pieciem. Katrā gadījumā jaunais Urus šobrīd visā pasaulē sacēlis milzu ažiotāžu, un tas rezultējies ar jaunu klientu pieplūdumu. Neslēpsim, ka arī Baltijā par šo modeli ir sakāpināta interese. Lamborghini reģionālā pārstāvja darbinieki pačukstēja, ka arī Latvijā jau «briest» Urus klienti. Protams, jaunajam Urus nav nekāda sakara ar 90. gados ražoto pusmilitāro Lamborghini LM002 jeb Rembo-Lambo. Šis vairs nebūs dārgs eksperiments ar niecīgu automobiļu tirāžu. Lamborghini Urus ir Volkswagen grupas unifikācijas paraugs, jo tā pamatā varēs atrast tehniku, kas ir Audi Q7&Q8, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga vai VW Touareg rīcībā. Cita lieta, ka daudzas sastāvdaļas, regulējumi ir unikāli un pieejami tikai Urus.
##Kāpēc tas būtu jāpērk
Šis
ir tas gadījums, kad nāksies ne tikai naudu nopelnīt, bet arī izaugt
līdz Urus līmenim. Labas vai lieliskas pilota braukšanas prasmes, kā arī
izpratne par satiksmes drošību un toleranci pret apkārtējiem ir lietas,
ko Urus uzskatīs par nepieciešamību. Turklāt itāļu superkrosovera
īpašniekiem ir jāapzinās, ka izmantot Urus spējas, piemēram, Latvijā,
varēs ļoti niecīgās devās, pretējā gadījumā saķeršanās ar likumsargiem,
pēc tam sekojošās naudas eksekūcijas vai pat autovadītāja apliecības
zaudēšana ir viegli izpildāms darbiņš. Auto liks ļodzīties kājām, jau
izdzirdot motora skaņu miera stāvoklī. 650 ZS jaudīgais V8 ar divām
turbīnām un 850 ņūtonmetru lielo griezi, nevis V10 vai W12 motors, ir
apzināta izvēle. Arī šim motoram «aug kājas» no Audi. Itāļi uzskata, ka
V8 motors daudz precīzāk atbilst krosovera būtībai, tas ir kompaktāks un
vieglāks, kas centīsies uzturēt labas braukšanas manieres, jo,
atšķirībā no sporta modeļiem, motors atrodas priekšpusē, nevis pa vidu.
Attiecīgi 2,2 tonnu smagajam auto ir daudz grūtāk cīnīties, lai panāktu
labas braukšanas manieres. Visbeidzot motora maksimālais griezes moments
jau ir sasniedzams pie salīdzinoši miermīlīgiem 2250 apgriezieniem.
Attiecīgi brīdī, kad piespiedīsiet Urus akseleratora pedāli, auto kā no
loka izšauta bulta trauksies uz priekšu, un tam vienmēr būs jaudas
rezerve, ja tāda būs nepieciešama. Būtībā šo auto grūti nosaukt par
krosoveru, kaut arī tam ir oficiāla pielaide gan dubļiem, gan smiltīm un
visādi citādiem sliktiem ceļiem. Ievērojot Lamborghini tradīcijas, šis
ir sporta SUV ar neremdināmu kaisli pret ātru un vienlaikus arī drošu
braukšanu. Viens no pamatjautājumiem ir, cik tad šāds Lamborghini maksā.
Urus pamatcena, ieskaitot nodokļus, ir 205 715 eiro, kas neizklausās
nemaz tik draudīga Lamborghini zīmolam. Krāsas sabiezinās dārgais
Lamborghini papildaprīkojuma klāsts. Līdz ar to Urus, kas atbilstu
pircēju vēlmēm Baltijā, maksās no 240 līdz 260 tūkst. eiro.
Visu rakstu Džins atkal izlaists no pudeles lasiet 28. septembra laikrakstā Dienas Bizness.
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.