Kā pierunāt latvieti izkāpt no auto?

Auto
2020. gada 20. februāris 12:18

Ilgus gadus Latvijā valdīja mīts, ka mūsu valsts ir zaļa, un mums nekas vairs nav jādara šajā virzienā, taču pēdējā laikā šis viedoklis ir mainījies un Latvija sākusi aktīvi virzīties šajā kursā, "Dienas Bizness" rīkotajā konferencē "Tīra enerģija transportam" sacīja ES pārstāvniecības Latvijā ekonomists Mārtiņš Zemītis. 

Transporta sektors ir lielākais enerģijas patērētājs Latvijā, veidojot 30% no kopējā apjoma. Lai sasniegtu 2020.gada mērķi - vismaz 10% atjaunojamās enerģijas degvielā, jādomā par aktīvāku pasākumu īstenošanu.  

Latvijas iedzīvotāji, pārvietojoties ikdienā, ļoti daudz izmanto automašīnas, tādēļ jādomā, kā veicināt citu transportlīdzekļu izmantošanu. 

Kā liecina dati, patlaban teju 80% no braucieniem Latvijā notiek ar auto, kas ir augstākais īpatsvars Eiropas Savienībā, tāpat pēdējo četru gadu laikā ar automašīnām nobrauktie kilometri ir palielinājušies par 30%.  

Var vērot, ka cilvēki ar transportlīdzekļiem labprāt dodas uz lielveikaliem, kur bez maksas var novietot automašīnu, un neizvēlas mazākus veikaliņus, kas būtu nepieciešams, lai atbalstītu vietējo ekonomiku.

Tomēr tas nenozīmē, ka visas automašīnas jāieslēdz garāžās un jābrauc tikai ar velosipēdiem, viņš piebilda. Tā nekad nenotiks, tādēļ jārunā par gudru mobilitāti, kombinējot dažādus transporta veidus - elektroskūterus, sabiedrisko transportu un automašīnas, viņš uzsvēra, piebilstot, ka to var panākt gan ar sabiedrības paradumu maiņu, gan infrastruktūras un sabiedriskā transporta pieejamības palielināšanu, gan motivējošiem pasākumiem no valsts puses. 

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ: 

Jāaptur Latvijas pārvēršana par auto kapsētu