Peugeot 208 sāk elektroēru

Auto
2019. gada 18. oktobris 15:32

Pirmo reizi Peugeot sērijmodeļu aptverē parādās 100% elektrisks auto. Kopā ar parasto Peugeot 208 startēs arī e-Peugeot 208

Jaunā Peugeot 208 benzīna, kā arī dīzeļversija nonāks tirdzniecībā jau šā gada nogalē, turpretim elektriskais vāģis sola tiem pievienoties tikai 2020. gadā. Pēc optimistiskajām prognozēm, tas būtu gatavs piezemēties pašmāju Peugeot tirgotāju autosalonos jau 2020. gada janvārī, bet iespējams, ka tikai martā. Viss atkarīgs no tā, cik gludi aizritēs noslēdzošie darbi pie auto izstrādes. 

Peugeot amatpersonas neslēpa, ka Portugālē notiekošajos testa braucienos e- Peugeot 208 vēl bija t.s. preproduction jeb pirmsražošanas stadijā. Attiecīgi ar auto varējām pavizināties tikai pārdesmit kilometru. Pēc sajūtām – viss lieliski. 50 kWh ietilpības bateriju bloks, kas integrēts automašīnas grīdā, dod labu artavu, lai mazais lauvēns pat ar klāt nākušiem liekiem 340 kilogramiem spētu ņipri paātrināties. Izņemot liekos kilogramus, citu graujošu atšķirību ar parasto versiju nav. Ir tikpat liels bagāžnieks, arī tikpat maz vietas aizmugurē, galu galā pat uzlādes vieta ir turpat, kur degvielas uzpildes kakls, proti, labās puses sānos. Pavaicājot Peugeot runasvīriem, kāpēc uzlādes vieta ir šeit, nevis automašīnas degungalā vai priekšējo spārnu galos, sekoja īsa un izsmeļoša atbilde: «Tā vienkārši ir lētāk, jo virsbūves paneļi ir identiski gan parastajiem, gan elektriskajam Peugeot 208, turklāt tā būs ierastāk un saprotamāk arī automašīnas lietotājiem.»

!Pēc Peugeot pētījumiem, 208. modeļa cienītāju vidū ir gan gados jauni, gan arī tādi, kas vēlas vienmēr palikt jauni. 

Attiecīgi, sākot no jauniešiem un beidzot ar pensijas vecuma indivīdiem. Latvijā noteikti auditorija ir ievērojami šaurāka, jo mazās klases auto nav pie mums cieņā. Picu piegādes firmām, kurjerdienestiem vai cita veida uzņēmējdarbībai, kur vajadzīgs mazs un sprigans vāģis, jaunais Peugeot 208 der kā uzliets. Brauc auto patiešām lieliski. Maksimāli pa virsbūves stūriem izvietotie riteņi un 2540 milimetru garā riteņu bāze rezultēsies ar ļoti azartisku braukšanas stilu. Tie, kuri no braukšanas gūst baudu, noteikti to saņems no kopābūšanas ar Peugeot 208. Jauneklīgs un vijīgs kā ūdenszāle, kas ar platu smaidu sejā demonstrēs pilotam savas braukšanas prasmes. Pie sportiskas braukšanas noderīga ekstra ir tā, ka pilota krēslu ir iespēja noregulēt maksimāli zemu. Tas vienlaikus palīdzēs pieregulēt sēdvietu tā, lai atrastu pietiekami ērtu sēdpozīciju. Jāatzīst, ka garāka auguma pilotiem tāpat būs diezgan sarežģīti pielāgot stūres augstumu tā, lai arī kaut ko redzētu no borta datora piedāvātās informācijas. Visbiežāk nāksies stūri noregulēt zemāk, kas īsti vairs neatbildīs sportiskam stūres tvērienam. Turklāt, ņemot vērā, ka auto ir mazs ne tikai no ārpuses, bet arī no iekšpuses, tas būs prasīgs pret savu pasažieru fizisko kondīciju. Citiem vārdiem sakot, diviem brangiem kungiem ar noslieci uz tuklumu priekšpusē var izrādieties par šauru, par sēdēšanu uz aizmugurējā krēsla vispār var aizmirst. 

Nomināli jaunā 208. modeļa cenu lapa sāksies ar 12 900 eiro, taču, visticamāk, 75 ZS jaudīgais 1,2 litru mazmotoriņš nebūs tik pieprasīts kā kombinācija ar 101 ZS 1,2 litru turbomotoru. Turklāt jaudīgākā motora rīcībā būs sešpakāpju, nevis piecpakāpju manuālā transmisija. Tas nozīmē, ka Latvijā lielākajai daļai potenciālo pircēju 208. modeļa cenas sāksies vismaz ar 13 900 eiro. 


Visu rakstu lasiet 18. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.