Atjaunotās krosoverkupejas "Toyota C-HR" rīcībā ir jau divas
hibrīdsistēmas. Jaudīgākā no tām attīsta 184 ZS lielu jaudu.
Pēc "Toyota" marketologu
aplēsēm, 95% no plānotajiem atjaunotā "C-HR" pārdošanas apjomiem Eiropā veidos
hibrīdi. No tiem 62% būs lētākā un
mazjaudīgākā hibrīdmodeļa pircēji, bet
33% priekšroku dos 184 ZS hibrīdmodelim.
Arī Baltijā "Toyota" hibrīdmodeļu
pārdošanas bilance pret benzīnversiju ir
nospiedošā pārākumā, turklāt ar katru
nākamo dienu tā palielinās par labu hibrīdiem.
Būtiski uzsvērt, ka tas attiecas
ne tikai uz "Toyota C-HR", bet visu "Toyota" modeļu klāstu.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Paldies līdzšinējam "Toyota Motor Corporation" prezidentam Akio Tojoda
(Akio Toyoda), jo viņa vīzija un redzējums,
ka "Toyota" mūsdienās vairs nedrīkst
būt tikai tehniski uzticami, toties
garlaicīga un pelēcīga izskata auto,
rezultējās ar to, ka "Toyota C-HR" debijas
brīdī 2016. gadā pārsteidza Eiropu
ar savu revolucionāro dizainu. Šī pamanāmā
personība iekustināja pat allaž
konservatīvos Rietumeiropas pircējus,
un "Toyota C-HR" ir tas auto, kas deva
attīstības grūdienu pārveidot arī pārējo "Toyota" modeļu gammu, kas tiek
tirgota Eiropā. Kas attiecas uz uzlaboto "C-HR", tad līdztekus nelielām vizuālajām
pārbīdēm auto ir ieguvis jaunu
gaismas tehniku, uzlabotu multimediju
centru ar plašākām izmantošanas
iespējām un dzidrāku ekrāna izšķirtspēju.
Patīkami, ka pretēji citu ražotāju
pēdējo laiku modei salonu tapsējumu
piepildīt ar lētas plastmasas apdares
materiāliem "Toyota" ir izvēlējies citu ceļu. Japāņu ražotājs neslēpj, ka
vēlas izaicināt arī premium zīmolu modeļus,
piemēram, "BMW X2". Šī iemesla
dēļ "Toyota" ir pārskatījis salona tapsējuma
materiālu klāstu un plastmasas
apdares detaļas, kas bija iepriekš, ir
nomainījis pret mīkstiem apdares paneļiem.
Tas ir uzlabojis auto akustisko
komfortu.
"Toyota" arī lepojas, ka ir izdevies
samazināt vēja un motora radītos
trokšņus. Tas patiešām darbojas.
Solīdā 2640 milimetru riteņu bāze
nodrošinās pietiekami ērtas sēdvietas
otrajā sēdekļu rindā, vienlaikus kaldinās
automašīnas gaitas īpašības un
stabilitāti uz ceļa.
Būtiski ir uzsvērt,
ka jaudīgākā 184 ZS hibrīdversija jeb
Hybrid Dynamic Force strādās tandēmā
ar divu litru benzīnmotoru, turklāt
tai ir speciāli uzlabota balstiekārta.
Otrs būtisks jauninājums, ka "Toyota" inženieri ir pilnveidojuši "C-HR" stūres
pievada darbu. Auto stūre ir kļuvusi
acīmredzami precīzāka, ar lielisku atgriezenisko
reakciju.
Tehnika un gaitas īpašības
Portugālē, kur norisinājās atjaunotā "Toyota C-HR" testa braucieni, uzmanības
centrā, protams, bija jaunais
184 ZS hibrīdmodelis. Nenoliedzami,
krietni jautrāks un enerģiskāks auto
par 122 ZS hibrīdu, kas tiek kombinēts
kopā ar 1,8 benzīnmotoru un litiju
jonu bateriju bloku. Jaudīgākajai
versijai augstas efektivitātes divu litru
benzīnmotors tiek sapārots ar cita
veida elektrosistēmas komponentēm.
Galvenā atšķirība ir kompakta izmēra
niķeļa metāla hibrīda (Ni-MH) bateriju bloks, kas ir labi piemērots arī auto.
"C-HR" izmēriem 184 ZS jaudīgā
hibrīdsistēma demonstrēs dedzīgāku
dinamiku, kam pretim tiks likti lieliski
degvielas patēriņa rādītāji. Tie
reālajā dzīvē būs pat labāki nekā 122
ZS versijai. Šoreiz ir tas gadījums, kad
var sasniegt tehniskajā pasē ierakstīto
vidējo patēriņu, proti, 4,3 litrus uz
100 kilometriem.
Jebkurā gadījumā šo rindu autoram
bez īpašiem ekobraukšanas paņēmieniem
bija viegli iekļauties 4,8 litros,
turklāt no braukšanas maršruta aptuveni
60% bija vizināšanās ārpus pilsētas,
tostarp pa ātrgaitas maģistrālēm.
Vairāk uzturoties urbānajā vidē, "C-HR" patēriņa rādītāji strauji saruks, un,
rūpīgāk piestrādājot pie ekobraukšanas stila, varēs ietaupīt vēl vairāk.
Patīkami,
ka japāņi, uzklausot lietotāju
pārmetumus, ir pārstrādājuši stūres
pievadu, attiecīgi tagad stūres reakcija
ir asāka un precīzāka. Nekādu
novēlotu un miegainu rīcību. Viss ātri,
precīzi un saprotami. Kombinācijā ar
energoietilpīgo balstiekārtu "Toyota
C-HR" lieliski iekļaujas potenciālo pircēju
skalā, kam vajadzīgs pietiekami
kompakts un pilsētas videi piemērots
krosovers.
Verdikts
Dubults neplīst. Jaunā hibrīdsistēma
atklāj jaunu nišu, kur hibrīdsistēma
spēj ne tikai taupīgi braukt, bet darīt
to pietiekami dinamiski, sagādājot
prieku no braukšanas procesa.