Kopumā šogad valsts autoceļu
remontdarbiem un uzturēšanai būs pieejami 250,5 miljoni eiro, kas ir par 1,2
miljoniem eiro vairāk nekā 2019. gadā. Līdz ar to 95 objektos darbi tiks veikti par valsts budžeta finansējumu,
bet sešos objektos darbus līdzfinansēs Eiropas Savienības fondi.
2020. gadā valsts
autoceļu tīklā kopumā darbi plānoti 101 objektā, no kuriem 33 objekti ir
pārejoši no 2019. gada. Darbi, tai skaitā, noritēs uz desmit valsts galveno
autoceļu posmiem, 45 reģionālo un 20 vietējo autoceļu posmiem. Pagājušajā gadā
darbi valsts ceļu tīklā noritēja 99 objektos 800 kilometru kopgarumā. Kapitālieguldījumus
šogad plānots veikt 477 km autoceļu, kas
ir tādā pašā apjomā kā 2019. gadā.
"Prioritāte
šogad, tāpat kā pērn būs ceļi ar lielāko satiksmes intensitāti – valsts
galvenie un reģionālie autoceļi. Darbi notiks apmēram tādā pašā apjomā kā pērn,
atšķirība būs finansējuma avotos, šogad vairs tikai sešos objektos darbi tiks
līdzfinansēti no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem," saka VAS "Latvijas
Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
J. Lange
arī norādīja, ka līdzekļi, kas tiks ietaupīti uz ziemas uzturēšanas darbu
rēķina, ņemot vērā silto ziemu, tiks novirzīti vietējo grants seguma autoceļu
vasaras uzturēšanas darbiem.
Būvdarbi plānoti tai
skaitā uz 42 tiltiem, no kuriem 30 būs jauni objekti, bet 12 – pārejošie
objekti no 2019. gada. 13 tilti tiks pārbūvēti, bet četri tilti – izbūvēti no
jauna.
Darbi šogad noritēs arī uz desmit pārvadiem Vidzemes šosejas Sēnītes
mezglā. Būvdarbus uz Vidzemes šosejas (A2) abām brauktuvēm posmā no Garkalnes
līdz Sēnītei (25,50.-39,40. km) un uz Valmieras šosejas (A3)
posmā no Sēnītes līdz tiltam pār Gauju (0,00.-1,65. km)
plānots pilnībā pabeigt līdz šā gada novembrim.
Lielākie būvdarbi 2020.
gadā notiks šādos autoceļu posmos:
· A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas rob. (Veclaicene) abas
brauktuves un A3 Inčukalns - Valmiera - Igaunijas robeža (Valka), pārejošais
objekts no 2019. gada
· A10 Rīga - Ventspils, abas brauktuves un nobrauktuves uz A5 km
13.41.- 19.25., pārejošais
objekts no 2019. gada
· P35 Gulbene - Balvi – Viļaka km 2.14.-12.68., pārejošais
objekts no 2019. gada
· P30 Cēsis - Vecpiebalga – Madona km 49.06.-61.13., pārejošais
objekts no 2019. gada
· P95 Jelgava - Tērvete
- Lietuvas robeža (Žagare) km 28.36.- 43.55., pārejošais objekts no 2019. gada
· P108 Ventspils - Kuldīga – Saldus km 3.93.- 24.86., pārejošais
objekts no 2019. gada
2020. gadā plānots izsludināt pārbūves darbu
projektēšanu šādos ceļu posmos
· P34
Sinole - Zeltiņi - Silakrogs ( Gaujā noslīdenis) km 0,11.-0,37.
· A6 Rīga - Daugavpils -
Krāslava - Baltkrievijas robeža (Patarnieki) km 51,30.-56,70.
· A5 Rīgas
apvedceļš (Salaspils - Babīte) km 6,98.- 21,77.
· A5 Rīgas
apvedceļš (Salaspils - Babīte) abas brauktuves km 35,50.- 40,85.
· A2 Rīga -
Sigulda - Igaunijas rob. (Veclaicene) abas brauktuves km 39,40.-46,10.
· P14 Umurga - Cēsis – Līvi km
21,99.-34,92.
· P35
Gulbene – Balvi – Viļaka – Krievijas robeža (Vientuļi) km 17,59 - 32,44
Valsts autoceļu tīkla
būvniecības objektos veiktās kvalitātes pārbaudes un testi, parāda, ka būvdarbu
kvalitāte gadu no gada uzlabojas, tomēr atsevišķas neatbilstības tiek
konstatētas, informē "Latvijas Valsts ceļi". Ceļu laboratorija 2019. gadā kopumā ir ņēmusi 2876 paraugus un
veikusi 11 002 testus, veicot mērījumus uz 6 780 km valsts autoceļu.
"Kvalitātes pārbaudes rāda ka esam uz pareizā ceļa un būvniekos
nostiprinās pārliecība, ka nekvalitatīvi strādāt nav izdevīgi. To ir sapratuši
arī materiālu ražotāji. 2019. gada sezonā ceļu būvdarbos izmantoto
minerālmateriālu pārbaudes liecina par ievērojamu uzlabojumu no karjeriem
piegādāto materiālu kvalitātei," stāsta "Latvijas Valsts ceļi" būvniecības pārvaldes direktors
Gints Alberiņš.
"Savukārt "Latvijas Valsts ceļi" ceļu laboratorijas grunts penetrācijas radara
iespējas ļauj labāk novērtēt izbūvētā asfaltbetona seguma kvalitāti. Tas ļauj
gan pasūtītāja gala pārbaudēs precīzi noteikt, vai un kur ir kvalitātes
svārstības, gan arī dod informāciju izpildītājiem par nepieciešamajiem
uzlabojumiem darbu veikšanas tehnoloģijā," skaidro G. Alberiņš.
Šobrīd ir novērtēti 53
objekti, kuros 2019. gadā pabeigti darbi. Septiņos objektos piemērots cenu samazinājums
kopumā 15 881 eiro apmērā, kā arī piemēroti 32 līgumsodi kopumā par 47 651 eiro.
Būvdarbu kvalitātes garantijas termiņš pagarināts
diviem līgumiem nepietiekama asfaltbetona sablīvējuma dēļ: Ventas tilta
atjaunošana (P123) un autoceļš Jelgava – Iecava (P93) (3.27 – 8.94 km). Būvniekiem
būs jāveic pārbūve autoceļa Augšlīgatne – Skrīveri (P32) posmā 61.27 – 71.27
km, apmēram 660 joslas kilometros, saistībā ar neatbilstoša poru satura
asfaltbetonu dilumkārtā.
Būvnieki veica pārbūvi sekojošos 2018. gadā
pabeigtajos objektos:
• Autoceļa Krāslava -Preiļi-Madona (P62) posmā no
44,15.-57,54. km. Būvnieks SIA "YIT Infra Latvija"
• Autoceļa Krāslava-Izvalta-Šķeltova-Aglona (V636)
posmā no 0,567. -1,143. km. Būvnieks AS "Panevežio keliai"
• Autoceļa Pelēči-Aizkalne-Korsikova (V748) posmā no
7,5.-13,09 km. Būvnieks AS "Panevežio keliai"
2020. gada sākumā 72% valsts galveno autoceļu bija
labā un ļoti labā stāvoklī, informē "Latvijas Valsts ceļi".