Atjaunotais astotās paaudzes VW Passat sper vēl vienu soli autonomās braukšanas virzienā, tostarp neaizmirst par pamatlietām, kas virza auto uz priekšu

Rietumeiropā D segmenta sedani ir izzūdoša parādība un visai ticams, ka devītās paaudzes Passat, ja tāds vispār būs, iespējams, būs tikai universāla čaulā. Pagaidām nav pamata spekulācijām un būtu aplami Passat, kas savā mūžā kopš 1974. gada ir tiražēts vairāk nekā 30 milj. eksemplāru, norakstīt pirms laika. Starp citu, Vācijā, kur norisinājās atjaunotā Passat testa braucieni, izdevās izbraukt tieši ar jubilejas 30 milj. modeli, kas pēc testa braucieniem taisnā ceļā devās uz Volkswagen muzeju.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

VW Passat ir viens no atpazīstamākajiem dienesta vāģiem Baltijā, kas iepriekš sīvi cīkstējās ar citu tikpat pieprasītu personību Toyota Avensis. Šobrīd, kad japāņu ražotājs ir nolēmis pārtraukt Toyota Avensis ražošanu, Volkswagen tirgotājiem tā ir ļoti priecīga ziņa, jo jaunais Toyota Camry hibrīds ir dārgāks, konkurējot vienīgi ar dārgā gala Passat un viņam līdzīgiem modeļiem, turpretim, lai kā Toyota vēlētos, nedz jaunais Toyota Corolla universālis, nedz arī sedans pilnvērtīgi neaizstās Avensis. Atšķirībā no Rietumeiropas, D segmenta sedani pie mums ir lielā cieņā, piemēram, Lietuvā bilance starp Passat sedanu un universālu ir 70% pret 30%. Arī Latvijā sedani ir tikpat lielā cieņā kā universāli, jo visbiežāk dažāda līmeņa privātā sektora menedžeri izvēlas sedana virsbūvi. Tas liek domāt, ka arī uzlabotajam Passat netrūks pircēju, kas līdzīgi kā līdz šim nesmādēs arī dīzeļmotorus. Passat tiek mīlēts arī privātpersonu vidū. Vācijā vai citās bagātajās Rietumeiropas valstīs salīdzinoši viegli sasniedzams, turpretim pie mums tas jau vairāk apliecinās bagātas ģimenes statusu. 

Pats Passat jau sen vairs nav tautas vāģis, Passat jau pietiekami sen ar vienu kāju dzīvojas premium klases sedanu un universālu dārziņā, neatpaliekot no Audi, BMW vai Mercedes limuzīniem. To arī apliecinās uzlabotā Passat cenas, proti, sedana iepazīšanās cena, sākot no 25 830 eiro, bet Passat Variant, sākot no 26 878 eiro. Jāpiebilst, ka atjaunotais Passat tirgū tiek piedāvāts ar jaunu aprīkojuma struktūru. Latvijā būs iespēja izvēlēties starp divām aprīkojuma līnijām – Business (vidus līmenis) un Executive (augstākais līmenis). Abi šie varianti būs arī pieejami ar R-Line personalizēšanas iespējām. Turklāt atjauninātajam modelim būs divas neatkarīgas modeļa versijas – Passat GTE jeb plug-in hibrīds un pilnpiedziņas Passat Alltrack.

Uzlabotajam Passat ir virkne ļoti būtisku papildinājumu gan aktīvās un pasīvās drošības, gan arī komforta pilnveidošanā. Piemēram, atjaunotajam Passat būs stūre ar Travel Assist palīgsistēmu, kuras sensori atpazīs autovadītāja pieskārienus. Rezultātā tiek nodrošināta daļēji automatizēta braukšana kruīza režīmā līdz 210 km/h. Papildu tam pirmo reizi stūre ir aprīkota ar ārkārtas stūrēšanas palīgsistēmu (Emergency Steering Assist), kas uzlabo drošību ekstrēmās bremzēšanas brīžos. Nozīmīgs jaunums ir tas, ka uzlabotajam Passat būs pilnīgi jauna informācijas un izlaides sistēma Modular Infotainment Matrix (MIB3), kas nodrošinās pastāvīgu pieslēgumu internetam, izmantojot Passat komplektācijā iekļauto SIM karti. MIB3 arī piedāvās straumēšanas pakalpojumus, interneta radio, interneta aplikāciju tehnoloģiju, hotspot funkciju un balss vadību. 


Visu rakstu lasiet 26. jūlija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.