Aldis Zelmenis, speciāli Db
Autoceļojumos
nav labāka transporta par minibusu. Un tāds ir arī jaunais "VW
Multivan 6.1".
Ar
uzfrišināto "VW
Multivan"
šo rindu autors aizbrauca pie kaimiņiem uz Lietuvu. Kompānijā
trīs pasažieri un lielisks noskaņojums, lai kopā ar "VW Multivan
6.1" atpūta kļūtu par atpūtu arī tajos nogriežņos, kad ir
jāsēžas pie minibusa stūres. Augstāk sēdi, tālāk redzi atļauj
pilotam pie stūres saglabāt možu garu, arī pēc vairāku simtu
kilometru nobraukšanas.
Pieciem vai vēl labāk četriem pasažieriem
brauciens būs patiešām komfortabls un ērts. Ikviens var iekārtot
savu sēdekli tā, lai būtu ērti pašam un pārējiem ceļabiedriem.
Otrās un trešās sēdekļu rindas krēslus var bīdīt uz priekšu
vai atpakaļ, atgāzt atzveltni, visbeidzot uzstādīt starp otrās
rindas krēsliem izbīdāmu galdiņu un uzinstalēt paroceņus. Starp
citu, pat pilota krēsla abās pusēs ir paroceņi, kas braukšanu
padara vēl komfortablāku.
Vienīgi trešās rindas krēslos ir
mazāk prieka. "Multivan"
piekare ir samērā cieta un sēdēšana uz aizmugurējās ass, ja
vēl ceļa segums nav ideāls, nav diez ko patīkama. Tā nu iznāk,
ka pilota darba vieta ir labākā vieta, kur atrasties ceļojuma
laikā. No kapteiņa komandtiltiņa visu var labi redzēt, ērta
sēdpozīcija, lieliska pāredzamība, gan uz priekšu, gan uz
aizmuguri, visbeidzot pilots ir "lidojuma" priekšnieks.
Beidzot
elektromehāniskais stūres pievads
Nelielai
atkāpei jāmin, ka uzlabotajam "Multivan
6.1" hidrauliskā spēka
stūri beidzot ir nomainījusi
elektromehāniskā,
ļaujot aktīvi
darboties stūres
vadības ierīcei,
un tas paver piekļuvi
jauniem vadītāju asistentiem. Atbalsta sistēmu ir daudz. Īpaša
uzmanība pievērsta "Multivan"
stabilitātei
un drošībai uz ceļa, piemēram, auto
standartā
aprīkots
ar jaunu palīgsistēmu
(Cross
Wind Assist),
neļaujot sānvējiem
apdraudēt
šofera
un pasažieru
drošību.
Tāpat auto ir aprīkots ar joslas saglabāšanas
asistentu,
parkošanās asistentu, noguruma mērītāju un citiem palīgiem.
Tāda izmēra auto, kāds ir "Multivan",
lielisks palīgs ir "Rear
Traffic Alert",
kas
pasargā
no
negadījumiem,
braucot
atpakaļgaitā.
Tā brīdina autovadītāju par transportlīdzekļu
tuvošanos
no aizmugures. Ja
vadītājs nereaģē, sistēma
nodrošina
automātisku
bremzēšanu.
Sānu
bīdāmo durvju vērtība
Sānu
bīdāmās durvis ceļojumā ir neaizstājamas. Ja vēl tās ir ar
elektropiedziņu, tad vispār skaisti. Ērti iekāpt un izkāpt otrās
un trešās rindas pasažieriem. Turklāt tajos gadījumos, kad auto
ir noparkots šaurā vietā un izkāpšana pa priekšējām durvīm
ir apgrūtinoša vai pat neiespējama, tad arī pilots un priekšā
sēdošais pasažieris, ērti pārkāpjot uz otro rindu, var izmantot
rezerves izeju caur sānu bīdāmajām durvīm.
Tāpat liela vērtība
ir bagāžas vāks ar elektropiedziņu. Diez vai kāds būtu
priecīgs, ja masīvās aizmugures durvis vajadzētu atvērt ar roku.
Dažam labam pieaugušam tā būtu "neiespējamā misija",
nerunājot nemaz par bērniem vai pusaudžiem.
Garākos braucienos
ātri vien atklājas sīkumi, kas traucē un ietekmē ceļojuma
komfortu. Arī jaunais "Multivan"
nav bez vainas. Piemēram, "Volkswagen"
grupa ir tā aizrāvusies ar jaunā "USB
Type-C" pieslēgvietām,
aizmirstot, par klasisko USB spraudni. Iztikt jau var, jo ir taču
adapteri. Tā nav liela bēda, galu galā datu apmaiņas ātrums un
viedierīču uzlādes ātrums ir "Type-C"
spraudņa acīmredzams ieguvums. "Apple
CarPlay"
un "Android"
auto aplikācijas darbojas tikai no vada, vienīgais žēl, ka tas ir
iespējams tikai no priekšpusē izvietotā "USB
Type-C"
spraudņa. No otrās rindas pieslēgvietas aplikācijas nedarbojas.
Žēl.
Kas
attiecas uz motoriem, tad nomināli "Multivan" ir pieejami divu litru
dīzeļi no 90 līdz 199 ZS lielai jaudai. Tie ir jaunie "Euro-6d-TEMP" atgāzu
normatīviem atbilstoši dīzeļi. Mūsu ceļojuma busam uzstādīts
pats jaudīgākais un ņiprākais divu litru biturbo dīzelis ar 199
ZS lielu jaudu. Kopā ar septiņpakāpju DSG tas labi brauc,
dinamiskie rādītāji labi, arī vidējais degvielas patēriņš
iekļaujas starp 7-9 litriem uz 100 km.
Sāpīgākā sadaļa ir
minibusa cena. Bāzes modeļa "Multivan 6.1" cena Latvijā, sākot no
46 401 eiro, kas nav maza, bet testa "Multivan
6.1 Comfortline"
aprīkojumā, kas papildināts ar vairākiem svarīgiem
papildaprīkojuma elementiem jau draudīgus 67 077 eiro. Neapstrīdami
labi nokomplektēts un gatavs gariem autoceļojumiem, tomēr summa ir
draudīgi liela. No otras puses ar tikpat dārgu lielformātu džipu
tik komfortabli nepaceļosi.