Izglītības
organizācija "Junior Achievement Latvia" šonedēļ veikusi vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu skolēnu
aptauju, lai noskaidrotu attālinātās mācīšanās pieredzi, kad klātienes mācības skolās nenotiek.
Vislielākās bažas rada 88% 9. un 12. klašu skolēnu atbildes,
ka, attālināti mācoties laikā pirms eksāmeniem, skolēni jūtas
slikti vai nepilnvērtīgi sagatavoti gala eksāmeniem.
Droši jūtas
vien 12% aptaujāto skolēnu.
"Pozitīvais
aspekts, ko varam iegūt no šīs situācijas – digitālā
transformācija izglītībā šobrīd notiek diezgan strauji un arī
aptaujas dati rāda, ka lielākais vairums skolēnu jeb 81% izmanto
dažādas digitālā satura platformas mācību procesā.
Tomēr
vienlaikus pedagoga klātienes atbalsta nozīmi neviens nav atcēlis
un tas joprojām ir ļoti nepieciešams, lai sasniegtu labus mācību
rezultātus. Tādēļ šis laiks ir pietiekoši izaicinošs gan
pedagogiem, gan skolēniem, gan izglītības satura veidotājiem,
lai, mācības veidojot attālināti, iespējami mazāk ciestu
izglītības kvalitāte," saka "Junior
Achievement Latvia" vadītājs Jānis Krievāns.
Par
galveno attālinātas mācīšanās priekšrocību skolēni uzskata
efektīvāku laika izmantošanu un lielāku patstāvību (49%), bet
kā galveno izaicinājumu norāda jaunas vielas apgūšanu (34%).
Aptuveni ceturtā daļa skolēnu (24%) attālinātas mācīšanās
pieejā priekšrocības nesaskata.
"Junior
Achievement Latvia" vispārējās un profesionālās izglītības
iestāžu skolēnu aptauja tika veikta no šā gada 6. līdz 8.
aprīlim, aptaujājot 3287 skolēnus visā Latvijā.