Līdz ar programmatūra kā pakalpojums biznesa modeļa
izplatību nozīmīgāka kļūst klientu apmierinātība, kas cieši saistīta ar to
panākumiem, lietojot produktu
Tāpēc daudzos uzņēmumos parādās jauns amats - «klientu
attiecību vadītājs». SIA «Visma Enterprise» Klientu panākumu direktore Laura
Brīvība-Dzenuška stāsta, ka šāda amatu pozīcija parādījās, kad IT jomas
uzņēmumi sāka pāriet no licenču pārdošanas uz abonēšanas pakalpojuma sniegšanu.
«Tam ir labi saprotams biznesa pamatojums – ja pārdod sistēmas licences par
miljonu, droši vien ir vērts ļoti daudz investēt pārdošanā un pēc tam darīt
tikai tik daudz, lai sistēma puslīdz darbotos. Klients ir daudz ieguldījis un
līdz ar to būs ieinteresēts izdomāt, kā sasniegt panākumus ar savu pirkumu.
Savukārt, ja pārdod sistēmas abonementu, kur šī summa tiks samaksāta tikai trīs
vai piecos gados un klients var jau pēc sešiem mēnešiem pateikt, ka viņam
risinājums nepatīk un grib abonēt kādu citu, nekas cits neatliek kā sākt
nopietni domāt par to, lai produkts un pakalpojums būtu tāds, kam cilvēks
patiešām redz vērtību,» viņa norāda.
Finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma «Nordigen» līdzdibinātājs
Rolands Mesters stāsta, ka, strādājot ar lieliem uzņēmumiem, nereti gadās
dzirdēt, ka tie ir neapmierināti ar lielajiem tehnoloģiju piegādātajiem, kas
nedzird klientu vēlmes un vajadzības vai nespēj uz tām pietiekami ātri reaģēt.
Nesadzirdēts klients īstermiņā var rezultēties zemākos pārdošanas apjomos, bet
ilgtermiņā var radīt robu reputācijā. Pirmo klientu panākumu vadītāju «Nordigen»
piesaistīja īsi pēc tam, kad pazaudēja nozīmīgu klientu Igaunijā. Abām pusēm
bija fantastiskas attiecības, taču klients atkārtoti stāstīja par tehniskajiem
ierobežojumiem, kas neļauj izmantot uzņēmuma produkta vērtību pilnā mērā, bet «Nordigen»
šo problēmu pietiekami ātri nesadzirdēja. R. Mesters secina, ka klientu
panākumu vadītājs šādu problēmu spētu identificēt un atrisināt uzreiz. «Ja
klients iegūst lielu vērtību, tas dabiski veicinās labas attiecības un rezultēsies
labākos pārdošanas rezultātos,» tā viņš.
Personālvadības programmatūras izstrādātāja «CakeHR» klientu
panākumu vadītāja Viktorija Lasovska piebilst, ka aizvien vairāk kompāniju, kas
nav saistītas ar programmatūra kā pakalpojums biznesa modeli, ir sākušas
novērtēt klientu panākumu pozīcijas nozīmi, jo jebkurš uzņēmums var gūt
finansiālus ieguvumus, palīdzot klientiem kļūt veiksmīgākiem. Jo aktīvāk
klients produktu izmanto un jo vairāk ir informēts par tā iespējām un
pievienoto vērtību, jo lielāka iespēja, ka tas turpinās sadarboties un
pagarinās abonēšanu. Tāpēc V. Lasovska uzsver, ka ir ļoti svarīgi zināt, mērīt
un palielināt sava klienta vidējo dzīves ilguma vērtību. Piemēram, «CakeHR»
komandai, veicot padziļinātu izpēti esošo klientu apkalpošanas stratēģijā,
pagājušajā mēnesī ir izdevies šo vērtību palielināt par 50%.
Visu rakstu lasiet 7. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!