Jebkura uzņēmuma veiksmes pamatā primāri ir spēja būt kaut nedaudz, bet labākiem nekā konkurenti, pārliecināts ir Kārlis Zenfs, SIA Linas Agro valdes priekšsēdētājs.
Uzņēmumam jāspēj atrast to aspektu, kurā tas var pārspēt citus, un šis aspekts ne vienmēr ir cena, spriež K.Zenfs. Principā viss ir atkarīgs no tā, ko konkrēta uzņēmuma klients novērtē visvairāk - iespējams, tas ir ātrums, iespējams kvalitāte vai savstarpējas attiecības, taču katram ir jāatrod individuāla pieeja. Šī iemesla dēļ, pēc K. Zenfa domām, ir ļoti svarīgi izprast savus klientus un piedāvāt viņiem arī jaunas lietas - tādas, par kurām, iespējams, viņi šobrīd vēl pat nenojauš.
Iemācās būt drosmīgs
Bērnībā man nebija vienas konkrētas sapņu profesijas, tāpēc karjeras veidošana manā gadījumā notika ļoti intuitīvi, atminas K.Zenfs. “Mācījos Jelgavas novada Kalnciema vidusskolā - lauku skolā meža ielokā un man padevās praktiski visi mācību priekšmeti. Piedalījos arī dažādās olimpiādēs un ar nelielu skaudību raudzījos uz tiem, kuri jau skolas laikā ļoti skaidri zināja, ko plāno studēt un par ko vēlas kļūt nākotnē. 2003. gadā, kad sāku studēt, jauniešu vidū sevišķi populāras bija tādas profesijas kā jurists, ekonomists un vadītājs. Iespējams, tieši tāpēc izvēlējos Latvijas Universitātes (LU) programmu Vadības zinības, lai gan tobrīd man nebija apzinātas vēlmes vadīt kādu organizāciju vai uzņēmumu,” stāsta K.Zenfs, kurš pirmajā studiju gadā sāka arī strādāt.
“Paralēli studijām bija jānodrošina iztika, tāpēc diezgan ātri sāku meklēt darbu. Tā sagadījās, ka, pateicoties kursabiedram, nonācu uzņēmumā Datorikas institūts DIVI. Lai gan nebiju informācijas tehnoloģiju (IT) eksperts, bāzes zināšanas un interese par šo jomu man bija. Tolaik šī kompānija izstrādāja finanšu programmatūru valsts iestādēm, un manos - kā klienta konsultanta - pienākumos ietilpa tikšanās ar ministriju un to padotības iestāžu finanšu un grāmatvedības speciālistiem, konsultējot par programmu un ikdienas darba digitalizāciju. Pēc dabas esmu intraverts, tāpēc šī pieredze noteikti lika man izkāpt ārpus komforta zonas, taču vienlaiku arī ļoti daudz mācījos. Pilnveidoju savas komunikācijas prasmes, sapratu, ar ko atšķiras gribēšana un varēšana, un kāpēc ir svarīgi uzdrīkstēties. Tāpat šī pieredze man deva arī drosmi, kas noderēja arī turpmākajās gaitās,” pārliecināts ir K.Zenfs.
Visu rakstu lasiet 16.decembra žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.