Biznesa veiksmes pamatā ir prasme pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem un spēja ieviest dažādas inovācijas, kas var nodrošināt konkurētspēju un panākumus arī ilgtermiņā, teic Ulla Zakowski, Danone vadītāja Somijā un Baltijas valstīs. 

Galvenais faktors, lai veicinātu cilvēku uzticēšanos uzņēmumam un mudinātu klientus veikt atkārtotus pirkumus, ir kvalitāte, domā U.Zakowski. Lai attīstītos, ir nepieciešams sekot līdzi tirgus vajadzībām, konkurencei un zināt savas mērķauditorijas vajadzības.

Patērētāji bieži vien meklē jaunas tendences un iekļauj savā ikdienā daudzveidīgus produktus, tāpēc plašs produktu klāsts un nepārtrauktas inovācijas var palīdzēt piesaistīt jaunus klientus, kā arī saglabāt esošos, spriež Danone vadītāja Somijā un Baltijas valstīs. 

Gūst starptautisku pieredzi

Bērnībā iedvesmojos no gudru un spēcīgu sieviešu tēliem seriālā Alija Makbīla (Ally McBeal), tādēļ gribēju kļūt par juristi, atminas U.Zakowsi. “Vēlmi apgūt šo profesiju veicināja arī mana vidusskolas apmaiņas programma Amerikas Savienotajās valstīs (ASV), tādēļ es nolēmu pieteikties tiesību studijām Somijā un sagatavošanas kursiem, lai veiksmīgi nokārotu iestāšanās eksāmenu. Laika gaitā gan sapratu, ka reālajā dzīve Eiropas un Somijas tiesību sistēma krasi atšķiras no idealizētās Amerikas tiesību sistēmas televīzijas seriālā. Gūtā atziņa mudināja mani pārskatīt savus mērķus. Apdomājot savas stiprās puses, atklāju, ka es patiesi izbaudu darbu ar cilvēkiem un tādu darba ikdienu, kurā ir būtiska sadarbība, saskarsme ar cilvēkiem un darbs komandā,” stāsta U.Zakowski, kura, pēc vidusskolas absolvēšanas, iestājās Belvjū Universitātē (Bellevue University) ASV un vēlāk ieguva bakalaura grādu komunikācijā un biznesā. 

“Šīs studijas man sniedza visaptverošu izpratni par dažādām komunikācijas stratēģijām un biznesa principiem. Apzinājos nepieciešamību gūt padziļinātākas zināšanas biznesa vadībā, tādēļ turpināju studijas un ieguvu bakalaura grādu arī uzņēmējdarbības vadībā Hāga-Hēlija Universitātē (Haaga-Helia University) Somijā. Šajā programmā savukārt apguvu praktiskas zināšanas un stratēģisko domāšanu, kas noder arī pašreizējā amatā,” atzīst U.Zakowski, kura savu pirmo darba pieredzi guva jau 15 gadu vecumā. 

“Strādāju par kasieri lielveikalā Prisma, un jāsaka, ka šī jaunības pieredze man iemācīja klientu apkalpošanas un laika plānošanas prasmes, vienlaikus sniedzot iespēju gūt arī savus pirmos ienākumus. Studējot apmaiņas programmā ASV, savukārt strādāju universitātes absolventu birojā, bet pēc tam sāku darbu radošajā aģentūrā,” stāsta U.Zakowski. 

Visu rakstu lasiet žurnāla Dienas Bizness 19.marta numurā!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.

Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!