U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīra aplikāciju izstrādā "FanApps", informēja uzņēmuma pārstāvji.

«FanApps» izstrādā mobilās lietotnes sportistiem, klubiem, līgām, turnīriem un federācijām, lai tie varētu proaktīvi komunicēt ar faniem. Uzņēmuma jaunākais veikums ir Eiropas futbola pārvaldības organizācijas UEFA apstiprinātā mobilā lietotne Eiropas čempionāta finālturnīram telpu futbolā.

«FanApps» vadītājs Anrijs Brencāns ir gandarīts, ka Latvijas Futbola federācija  ir novērtējusi tehnoloģiju nozīmi fanu iesaistei sacensībās. Līdz šim veiktā analīze ļāvusi secināt, ka vairāk nekā puse skatījumu federācijas mājas lapā ir veikti no mobilajiem tālruņiem. Līdz ar to loģisks ir lēmums, ka mobilā lietotne ir vide, ar kuras palīdzību komunicēt. 

«Ļoti precīzi ir noteikta mērķa auditorija, uz ko vērst mārketinga aktivitātes. Ir izplānota programma, kādā veidā veicināt jaunās aplikācijas atpazīstamību un vēlmi to izmantot. Aplikācijas lietotāji saņems karstos jaunumus, video stāstus par notikumiem aiz laukuma un varēs viktorīnās iegūt federācijas dāvātās balvas,» viņš stāsta. Eiropas futbola pārvaldības organizācija UEFA akceptēja «FanApps» piedāvāto risinājumu, apstiprinot izvēlēto kursu inovatīva risinājuma izmantošanai komunikācijā ar faniem. Viņš piebilst, ka jaunā pieredze uzņēmumam dod iespēju piedāvāt visiem sporta veidiem mobilo aplikāciju kā mūsdienīgu risinājumu atsevišķu turnīru un notikumu atspoguļošanai.

Latvijas futbola federācijas prezidents Kaspars Gorkšs norāda, ka lai gan futbols ir tradīcijām bagāts sporta veids ar sen izkoptiem ieradumiem, visā pasaulē tiek meklētas iespējas integrēt modernās tehnoloģijas maču skatīšanās pieredzes bagātināšanai. «Arī Latvijas Futbola federācija vēlas iet roku rokā ar modernajām tehnoloģijām. Mūsdienīgas aplikācijas izstrāde tik nozīmīgam notikumam kā Eiropas čempionāta finālturnīrs ir tikai viens no veidiem, kā vēlamies sasaistīt futbolu un viedās tehnoloģijas,» viņš teic. Latvijas futbola federācija šogad ir vienojusies arī par sadarbību ar «Konami» par e-sporta atbalstīšanu, tāpat tiek meklētas arī citas iespējas, kā padarīt futbola skatīšanās pieredzi līdzjutējiem daudzpusīgāku, informatīvi kvalitatīvāku un interaktīvāku. «Šo aplikāciju izmantosim gan operatīvai fanu informēšanai par rezultātiem un turnīra gaitu, gan līdzjutēju izklaidei. Piemēram, piedalīšanās viktorīnā, atbildot uz jautājumiem par futbolu, dos iespēju līdzjutējiem tikt pie vērtīgām balvām,» teic K. Gorkšs.

Db.lv jau rakstīja, ka «FanApps» izstrādā mobilās lietotnes sportistiem, klubiem, līgām un federācijām, lai tie varētu proaktīvi komunicēt ar faniem. Uzņēmuma izstrādātās mobilā lietotnes ir Aļonai Ostapenko, pludmales volejbola duetam Aleksandram Samoilovam un Jānim Šmēdiņam un «Ghetto Games» aplikācija. A. Brencāns stāsta, ka ar jaunās basketbola sezonas sākumu basketbola kluba «Venstpils» gaitām varēs sekot oficiālajā kluba mobilajā aplikācijā. Izstrādes procesā ir mobilās lietotnes arī citiem sportistiem. «Strādājam pie trim projektiem, bet nevaram par tiem vēl publiski ziņot, taču varu pateikt, ka viens no tiem ir vienai no ASV junioru hokeja līgām,» teic A. Brencāns.

«FanApps» dibinātājs Anrijs Brencāns ir bijis profesionāls sportists, ir vadījis Latvijas Handbola federāciju, kas deva iespēju būt arī Latvijas Olimpiskajā komitejā, Eiropas Handbola federācijā un dažādos starptautiskos notikumos. Tur viņš pamanīja problēmu – sportisti nekomunicē ar saviem faniem. «Pašmērķis nav dot ziņu, bet gan veidot kanālu, ar kuru pelnīt naudu. Šodien sports ir bizness, un tiek lauzti šķēpi, kā tikt pie naudas. Šī aplikācija ir nopietns kanāls līgām, klubiem un atlētiem, kā sevi pareizi pozicionēt fanu un sponsoru priekšā un tikt pie naudas,» viņš iepriekš skaidroja.