VAS
"Latvijas autoceļu uzturētājs" ir
pabeidzis bedru masveida remontu uz valsts autoceļiem.
Šā gada pirmajā pusgadā bedru remonta apjoms salīdzinājumā
ar 2019.gada tādu pašu periodu ir samazinājies par 25% - šogad
tas ir veikts vairāk nekā 199 tūkst. m2
apjomā,
savukārt 2019.gadā vairāk nekā 267 tūkst. m2
apjomā.
Šā gada pirmajā pusgadā "Latvijas autoceļu uzturētājs" bedru remontdarbos uz valsts autoceļiem ir ieguldījis vairāk nekā 4,2 milj. eiro, savukārt 2019.gada šajā pašā periodā vairāk nekā 5,9 milj. eiro.
"Bedru remontdarbu apjoms ik gadu samazinās, jo notiek intensīvi
rekonstrukcijas darbi uz valsts galvenajiem autoceļiem, kā arī
vienkārtas virsmas apstrāde reģionālajiem un vietējiem
autoceļiem, kas uzlabo autoceļu seguma stāvokli," skaidro VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs".
Galvenokārt saremontēto
bedru apjoms samazinājies uz valsts galvenajiem un reģionālajiem
autoceļiem ar lielāko satiksmes intensitāti jeb uz tiem
autoceļiem, kuriem ir noteikta A un B uzturēšanas klase. Proti,
par 31% tas ir samazinājies uz valsts autoceļiem ar noteiktu A
uzturēšanas klasi un par 36% B uzturēšanas klasi.
Arī
šogad VAS
"Latvijas autoceļu uzturētājs" plāno
veikt vienkārtas virsmas apstrādi reģionālajiem un vietējiem
valsts autoceļiem vairāk nekā 425 km garumā. Veicot autoceļa
segumam virsmas apstrādi, tiek samazinātas ikdienas uzturēšanas
darbu izmaksas, jo nav jāveic ikgadējais masveida bedru remonts,
tiek pagarināts autoceļa seguma kalpošanas ilgums un uzlabota tā
ūdensnecaurlaidība.
Šogad
bedru
remontdarbi Vidzemes
reģionā veikti 56 tūkst.
m2
apjomā, Rīgas reģionā 41 tūkst.
m2,
Kurzemes reģionā 37
tūkst. m2,
Zemgales reģionā vairāk nekā 33 tūkst.
m2
un Latgales reģionā 29 tūkst.
m2
apjomā.
Bedru veidošanās uz
asfaltētajiem autoceļiem ir atkarīga no dažādiem faktoriem,
piemēram, laika apstākļiem, ceļa seguma vecuma, satiksmes
intensitātes. Bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa
gada garumā.