Atklāts pēdējo
divu gadu lielākais būvdarbu objekts uz valsts autoceļiem –
Vidzemes šosejas posms no Garkalnes līdz "Sēnītei" (25,5.-39,4.
km).
Būvdarbi tika sākti 2019. gada pavasarī un tos veica
piegādātāju apvienība "Binders
un ACB" par līgumcenu 46,58
miljoni eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta un ES
Kohēzijas fonda. Segas pārbūvi projektēja SIA "Polyroad".
Atbilstoši projektam ceļa brauktuves sega
pārbūvēta, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju – vecais
asfalta segums safrēzēts, segas stiprināšanai samaisīts ar
cementu, izlīdzināts, un tam pa virsu trijās kārtās ieklāts
jauns asfalta segums. Atjaunoti deviņi ceļu pārvadi "Sēnītes" mezglā
un pie Vangažiem, Straujupītes caurteka Vangažos un gājēju
tunelis pie "Sēnītes",
ceļa sega pārbūvēta arī Valmieras šosejas (A3) sākumposmā un
atjaunots segums uz tilta pār Gauju.
"Tādiem nākotnē jābūt visiem
galvenajiem valsts autoceļiem. Kā zināms, esam ieplānojuši, ka
nākamo 10 līdz 15 gadu laikā ap Rīgu jātop ātrgaitas šosejām.
Un tas, kas ir jau izdarīts šeit, nebūs jāpārtaisa, vien
jāpapildina, tai skaitā ar divlīmeņu šķērsojumiem. No nākamās sezonās
šajā posmā varēs uzstādīt zīmi 110 km/h," atklājot Vidzemes šosejas posmu norādīja
satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
"Mums kā pasūtītājam sarežģītākais
bija šī projekta pats sākums, kad bija skaidrs, ka ar esošo
finansējumu nepietiek lai visu posmu savestu kārtībā. Esam
pateicīgi valdībai, kura toreiz pieņēma lēmumu par papildu
finansējumu un 2019.gada pavasarī darbi varēja uzsākties,"
pauda VAS Latvijas Valsts ceļi
(LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Patlaban aktuālajā melno
punktu kartē (2017.-2019.)
uz Vidzemes šosejas Vangažos ir melnais
punkts jeb satiksmei
potenciāli bīstama vieta. Veicot būvdarbus ir veikti satiksmes
organizācijas uzlabojumi, pēc kuriem satiksmes drošības situācija
tur uzlabosies, norāda "Latvijas Valsts ceļi". Iemesls satiksmes negadījumiem, braucot Rīgas
virzienā, bija Gaujas ielas pieslēgums Vidzemes šosejai un
sabiedriskā transporta pieturvieta. Tagad pieturvietas Vangažos
abos braukšanas virzienos kopā ar Gaujas ielas pieslēgumu ir
atdalītas no šosejas ar drošības saliņām, turklāt pieturvieta
ir pārcelta aiz Gaujas ielas pieslēguma un vairs neaizsedz
redzamību. Arī pie Sorbām ir
izbūvētas satiksmei drošas sabiedriskā transporta pieturvietas.
Drošības uzlabošanas nolūkā ir
pārceltas apgriešanās vietas, arī abas Vangažos esošās –
katra 400 m tālāk braukšanas virzienā. Pie katras apgriešanās
vietas ir izveidotas ieskriešanās un bremzēšanas joslas.
Izvērtējot ceļu satiksmes negadījumus
šajā Vidzemes šosejas posmā, var konstatēt, ka iepriekš lielu
daļu no tiem veidoja akvaplanēšana slapjā laikā, kam iemesls
bija seguma rises, kas tagad ir likvidētas, informē "Latvijas Valsts ceļi". Satiksmes drošību
posmā ir uzlabojusi arī dzelzceļa pārbrauktuves likvidēšana un
liela izmēra ceļa zīmju uzstādīšana. Posmā kopumā ir
uzstādīts vairāk nekā 17 km metāla drošības barjeru un 1371
signālstabiņš.
Veicot būvdarbus, posmā ieklāti 180 000
tonnu asfaltbetona, veikti grunts darbi 575 000 m³ apjomā,
iestrādātas šķembas 235 000 tonnu apjomā, izbūvēta drenāža
10 600 metru garumā un caurtekas 1 250 metru garumā, no tām divas
ar diametru 2 m. Izbūvētas arī 13 pasažieru platformas un 6
pasažieru paviljoni, demontētas bijušā piegādes dzelzceļa
sliedes uz bijušo dzelzsbetona rūpnīcu. Uzstādītas 39
rīkojuma ceļazīmes, 85 priekšrocības ceļazīmes, 123 norādījuma
ceļazīmes un 109 virziena rādītāji un informācijas zīmes.
Apzaļumošanas ietvaros iestādīti 1272 rožu stādi.