Lai atbalstītu mobilitātes attīstību Latvijā, oktobra sākumā dibināta Latvijas Mobilitātes asociācija.

Pašlaik tās sastāvā ir Eiropas transporta platforma Bolt, skrejriteņu un elektroautomobiļu koplietošanas uzņēmums Fiqsy, automašīnu koplietošanas uzņēmumi CityBee un Carguru, un velosipēdu koplietošanas uzņēmums Nextbike

Asociācijas mērķis ir veicināt mobilitātes pakalpojumu izplatību, kā arī uzlabot sabiedrības zināšanas un izpratni par tiem, to sniegtajām iespējām un ieguvumiem pilsētu transporta tīklu uzlabošanā. Viens no pirmajiem asociācijas uzdevumiem būs uzsākt diskusiju ar jauno Rīgas domes sastāvu, lai apspriestu Rīgas pilsētas attīstības plānus, mobilitātes pakalpojumu lomu tajos, kā arī dalītos pieredzē, lai veiksmīgi sagatavotos nākamajai mikromobilitātes pakalpojumu sezonai.

“Dibinot Latvijas Mobilitātes asociāciju, mēs virzāmies soli tuvāk tam, lai gan sabiedrība, gan likumdevēji labāk izprastu nozari, tās galvenos ieguvumus un izaicinājumus. Mēs plānojam ciešāk sadarboties ar valsts un pašvaldību iestādēm, lai veicinātu nepieciešamās infrastruktūras, piemēram, velojoslu, novietņu, uzlādes punktu un citu elementu, ieviešanu un attīstību Latvijas pilsētās, kā arī pilnveidotu un uzlabotu nozares regulējumu,” stāsta Bolt reģionālais vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis.

“Viens no priekšnosacījumiem, lai veiksmīgi ieviestu mūsdienīgus tehnoloģiskos risinājumus, tostarp domājot arī par mikro un “zaļo” mobilitāti, ir aktīvs darbs un komunikācija ar sabiedrību, lietotājiem un citām iesaistītajām pusēm, lai lauztu aizspriedumus un stereotipus, kas daļai sabiedrības saistās gan ar koplietošanas pakalpojumiem, gan elektromobilitātes risinājumiem. Līdz šim to esam darījuši katrs individuāli un turpmāk darīsim arī kopā – asociācijas vārdā,” komentē Māris Avotiņš, Fiqsy vadītājs un līdzīpašnieks.

“Mūsu mērķis ir tāds pats kā pašvaldībām: efektīvas transporta ekosistēmas attīstīšana, lai samazinātu automašīnu skaitu un tādējādi arī sastrēgumus un piesārņojumu. Mēs dzīvojam laikmetā, kad cilvēkam ir pieejama līdz šīm nebijusi pārvietošanās iespēju dažādība, kas privātās automašīnas uzturēšanu padara par neracionālu. Mobilitātes revolūcija jau notiek un tā tikai paātrināsies,” situāciju raksturo Carguru dibinātājs Vladimirs Reskājs.

“Viens var mēģināt sasniegt daudz, bet kopā tas izdosies daudz ātrāk. Mēs visi runājam par attīstību un to atbalstām, bet bieži gadās tā, ka komentējam lietu norisi no malas, tādēļ mēs izlēmām rīkoties,” piebilst CityBee Latvija vadītāja Egija Gailuma.

Sagaidāms, ka nākotnē organizācija apvienos vēl lielāku daļu transporta un mobilitātes pakalpojumu sniedzēju Latvijā.