AS «Olainfarm» provizoriskie 2018. gada septiņu mēnešu konsolidētie pārdošanas rezultāti uzrāda 4% pārdošanas pieaugumu attiecībā pret 2017.gada atbilstošo periodu, sasniedzot 70,6 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Šā gada pirmajos septiņos mēnešos «Olainfarm» grupas lielākie realizācijas tirgi ir bijuši Latvija (29%), Krievija (28%), Baltkrievija (13%) un Ukraina (10%).

Kā liecina konsolidētie septiņu mēnešu pārdošanas dati, pozitīvu ietekmi uz koncerna darbības rezultātu ir atstājusi pārdošanas apjomu palielināšana Latvijas tirgū (+22%), kam par pamatu ir kalpojuši veiksmīgie «Olainfarm» un koncerna meitas uzņēmumu darbības rezultāti, kā arī 13% apgrozījuma pieaugums Baltkrievijas un 17% kāpums Ukrainas tirgos. Lai arī pārdošanas apjomi Krievijas tirgū piedzīvojuši lejupslīdi (-11%), Krievija saglabā savu pozīciju kā otrs lielākais «Olainfarm» grupas realizācijas tirgus.

Koncerna lielāko pārdošanas tirgu skaitā saglabājas Kazahstāna, Uzbekistāna, Vācija, Lietuva un Tadžikistāna. 2018.gada septiņos mēnešos straujākais pārdošanas pieaugums pret pagājuša gada septiņiem mēnešiem sasniegts Uzbekistānā, kurai seko Baltkrievija. Kritumi realizācijas apjomos 2018.gada septiņos mēnešos tika atzīmēti Kazahstānā un Polijā.

Nekonsolidētie 2018.gada pirmo septiņu mēnešu rezultāti liecina, ka AS «Olainfarm» realizējusi produkciju par gandrīz 54 miljoniem eiro, kas ir par 1 miljonu eiro mazāk, nekā atbilstošā laika periodā pērn.Lai arī ir šajā periodā atzīmēts pārdošanas apjomu kritums Krievijas tirgū, salīdzinot ar attiecīgo posmu 2017.gadā, uzņēmums šogad ir spējis būtiski audzēt pārdošanas apjomu Latvijā par 18%, Baltkrievijā par 22% un Ukrainā par 16%. Straujākais pārdošanas apjomu kāpums šī gada 7 mēnešos ir sasniegts Uzbekistānā, kur realizētās produkcijas apjoms ir audzis par 46% pret pērna gada attiecīgo posmu.

Pēc AS «Olainfarm» aplēsēm uzņēmuma nekonsolidētais apgrozījums 2018. gadā varētu sasniegt 96 miljonus eiro, savukārt konsolidētais apgrozījums – 130 miljonus eiro. Saskaņā ar provizoriskajiem apgrozījuma rādītājiem 2018. gada 7 mēnešos ir sasniegti 56% no visa 2018. gadā plānotā nekonsolidētā apgrozījuma un 54% no gadā plānotā konsolidētā apgrozījuma.