Pēdējos gados veikalu plauktos parādās arvien vairāk produktu ar samazinātu sāls un cukura daudzumu, bet alkohola un tabakas nozares ķērušās klāt pie zemāka riska alternatīvu meklēšanas, ieguldot uzņēmumu transformēšanā miljardus.

Philip Morris International bezdūmu produktu izpētē un ražošanā kopš 2008. gada investējis 7,2 miljardus ASV dolāru, uzsverot, ka smēķētāji arvien vairāk interesējas par mazāk kaitīgām cigarešu un citu tradicionālo tabakas izstrādājumu alternatīvām. Arī vietējie alkohola ražotāji atzīst, ka interese par bezalkoholiskajiem dzērieniem palielinās, piemēram, bezalkoholiskā alus tirgus pēdējo piecu gadu laikā dubultojies. 

Nesnauž arī pārtikas industrija – SIA Orkla Latvija četru gadu laikā dažādās produktu kategorijās izdevies samazināt pievienotā cukura un sāls apjomu par teju 190 tonnām. Ražotāji uzsver, ka pieprasījums pēc mazāk kaitīgiem produktiem turpinās augt, tāpēc uzņēmējiem ir jābūt tam gataviem un jāspēj pielāgoties jaunajiem apstākļiem.

Dzer mazāk 

Lai gan pēdējā laikā aktīvi tiek popularizēts viedoklis, ka alkoholisko dzērienu patēriņš Latvijā būtiski pieaug, izrādās, ka arī šajā sfērā pieprasījums pēc veselīgākiem produktiem ir sācis savu uzvaras gājienu. Latvijas vadošā alkoholisko dzērienu izplatītāja SIA Amber Distribution Latvia vadītājs Pāvels Fiļipovs stāsta, ka vairākās dzērienu kategorijās šobrīd ir novērojams kritums no -1,7% līdz pat -5,9%, kopējam alkoholisko dzērienu patēriņam 2021. gadā samazinoties par 3,3%. “Pieprasījums sevišķi strauji krities stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem, piemēram, viskijam, brendijam un liķieriem, tāpat kritušies arī alus pārdošanas apjomi. Neliels pieaugums vērojams vīnu un dzirkstošo vīnu kategorijā, tāpat palielinājies pieprasījums pēc dzirkstošajiem alkoholiskajiem dzērieniem jeb ready-to-drink kokteiļiem un fermentētajiem dzērieniem. Strauju popularitātes pieaugumu gan Latvijā, gan pasaulē piedzīvo arī bezalkoholiskie dzērieni.

Par veselīgāku produktu radīšanu domā arī bezalkoholisko dzērienu ražotāji. "Mēs prioritāri izvirzām patērētāju vēlmes un vajadzības un pārveidojam daudzas mūsu produktu receptes, samazinot cukura daudzumu tajās," atzīmē Coca-Cola HBC Polija un Baltija Baltijas tirdzniecības vadītājs Darko Saravanja.

Visu rakstu lasiet 14.septembra žurnālā Dienas Bizness!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!