Pārtikas piegādes un mazumtirdzniecības tirgus Latvijā pēdējos gados piedzīvo būtiskas pārmaiņas — arvien vairāk cilvēku izvēlas iepirkties tiešsaistē vai vietējos mazajos veikalos.
Šo tendenci izmanto SIA “LaTS” tīkls, kas apvieno daudzus vietējos mazumtirgotājus, un šobrīd ne tikai attīsta e-veikalu, bet arī paplašina fizisko veikalu tīklu reģionos.
Tīkla interneta veikals sāka darbību jau 2021. gadā ar mērķi nodrošināt ērtu iepirkšanos Rīgā un Pierīgā, vēlāk paplašinot piegādes zonas uz citām teritorijām. “LaTS” investējis vairāk nekā 50 000 eiro e-veikala platformas uzturēšanā un paplašināšanā. 2025. gada vienpadsmit mēnešos e-veikala apgrozījums, salīdzinot ar to pašu iepriekšējā gada periodu, palielinājies par 15%, apliecinot, ka pieprasījums pēc tiešsaistes iepirkšanās turpina pieaugt.
“LaTS” izvēlētā pieeja pierāda, ka mazumtirdzniecība un e-komercija var pastāvēt paralēli un pat papildināt viena otru. Piegādes zonu paplašināšana ir būtiski saistīta ar jaunu veikalu atvēršanu reģionos un arī esošo veikalu attīstību. Pateicoties šai dinamikai, Latvijā arvien vairāk iedzīvotāju varētu pāriet uz iepirkšanos vietējos veikalos vai interneta platformā — neatkarīgi no tā, kurā novadā viņi dzīvo. “Turpinoties šai attīstībai, pat attālākajos pagastos dzīvojošie cilvēki varēs vieglāk nodrošināt sev nepieciešamos ikdienas pirkumus, turklāt bez nepieciešamības doties uz lielajiem reģionālajiem centriem. Tas varētu mainīt arī iepirkšanās paradumus: samazinātos braucieni uz lielveikaliem, bet pieaugtu uzticība vietējai tirdzniecībai un digitālajiem risinājumiem. Mazumtirdzniecības nozarei šī tendence varētu nozīmēt pieprasījuma pieaugumu ārpus lielajām pilsētām, savukārt iedzīvotājiem — ērtāku ikdienu un plašāku izvēles brīvību,” pastāstīja e-komercijas projekta vadītāja Jeļena Bukša.
Pēdējos mēnešos “LaTS” tīklā atvērti jauni fiziski veikali reģionos, tā stiprinot klātbūtni arī laukos un mazpilsētās. Jaunākais “LaTS” tīkla veikals vēris durvis apmeklētājiem 4. novembrī Salā, Jēkabpils novadā. “Veikals Salā ir lielākā šogad atvērtā jaunā tirdzniecības vieta 300 kvadrātmetru platībā. Tas ir daļa no ģimenes uzņēmuma, kuram jau ir ievērojama pieredze mazumtirdzniecībā. Jaunais veikals jau ieguvis vietējo pircēju loka uzticību,” gandarīta ir J. Bukša.
Jaunu veikalu atvēršana ir augoša tendence, un tas parāda, ka “LaTS” tīklā aktīvi iesaistās vietējie uzņēmēji, lai nodrošinātu veikalu pieejamību arī mazāk apdzīvotās vietās. Jaunu veikalu atvēršana jau plānota arī nākamajā gadā.
““LaTS” modeļa apvienotie veikali nodrošina vietējiem mazajiem un vidējiem tirgotājiem konkurētspēju ar lielajiem tīkliem — tā saglabājot cenu un preču pieejamību reģionos,” veikala tīkla priekšrocības akcentē e-komercijas projekta vadītāja.
SIA “LaTS” dibināta 2007. gadā. Šobrīd tīkls apvieno aptuveni 270 uzņēmumus, un tam ir vairāk nekā 700 fiziskās tirdzniecības vietas visā Latvijā.
