Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas dienās, piedāvājot dizaina mēbeles un interjera priekšmetus ar stāstu.

«Tirdzniecībā biju jau strādājusi, jo man ir savs grāmatvedību apkalpojošais uzņēmums. Un, kad sākotnējie Likvy LV īpašnieki, atgādājot preci uz Latviju, meklēja grāmatvedi, mēs sapazināmies. Aizbraucot uz preču glabāšanas vietu, biju pārsteigta, ka tik milzīga noliktava bija pārpildīta ar dažādām mēbelēm. Ticēju tam, ka precei ir potenciāls. Sākotnēji bija paredzēts, ka tā tiks izpārdota un ar to arī viss beigsies, taču cilvēkiem iepatikās prece un noliktavas darbības princips. Tā Likvy LV Latvijā ir kopš 2017. gada augusta,» stāsta Egita Tuče, Likvy LV valdes locekle. Taču tikai tagad uzņēmumam ir izveidojusies komanda, apgrozījums strauji pieaug un parādās arvien vairāk jaunu klientu.

Biznesa modelis no konkurējošiem veikaliem atšķiras ar to, ka Likvy LV ikdienā ir slēgts, toties strādā izpārdošanu veidā un atveras tikai tad, kad saņemta jauna prece. Uz noliktavu brauc klienti arī no Lietuvas, Igaunijas, Krievijas, attālināti preci pasūta uz Somiju. Pircēji veikala–noliktavas darbībai seko līdzi sociālajos tīklos Facebook un Instagram. Mājaslapas uzņēmumam nav un kādu laiku arī nebūs, jo reizēm prece noliktavā ir vien dažas minūtes, tāpēc nepārtraukti administrēt visu preci nebūtu efektīvi.

Gatavi maksāt par stāstu

Veikala–noliktavas klienti ir sabiedrības vidējais un turīgākais slānis, kuri meklē īpašas interjera lietas, tādas, kuras pieejamas vienā eksemplārā. «Latviešu pircējs ir gudrs un prasīgs. Mūsu klienti skatās ne tikai uz cenu, bet liela nozīme ir preces izcelsmei, materiālam, kvalitātei, dizainam. Viņi ir gatavi maksāt lielu naudu par zīmolu un mēbeles stāstu. Tāds ir, piemēram, kādam sarkanam dīvānam – aktrise un režisore Rēzija Kalniņa Dailes teātrī iestudē izrādi Alvas sieviete, kurā izmantots Likvy LV iegādāts dīvāns. Mēbeles dizainere sākotnēji to veidojusi prieka mājai Parīzē, taču beigu beigās tas kļuvis par kolekcijas dīvānu ar stāstu, un tieši tāpēc R. Kalniņa izvēlējās šo mēbeli izrādei.

Veikals piedāvā vairāk nekā 20 dažādus zīmolus, tostarp Morteens, Gubi, Fredriks, Zuiver, Ars Manufacti, Hübsch, Rowico, Eichholtz, Dan Form u.c. Uzņēmums mēbeles iepērk no vairumtirgotājiem un ražotājiem Šveicē, Vācijā, Dānijā, Nīderlandē, ASV, Lielbritānijā.

Konstantas atlaides

Likvy LV nosaukums radies no vārda likvidācija (liquidation – angļu.val.), tāpēc, ka veikals–noliktava stādā ar ātras aprites precēm. Visa prece noliktavā glabājas 7–10 dienas, zemā temperatūrā. Galvenais nosacījums, lai noliktavā nebūtu mitrs.

Likvy LV precēm konstanti ir atlaides 40% līdz 85% apmērā. Atlaide atkarīga no daudziem faktoriem, piemēram, vai prece ir ar defektu u.c. Lietotu preču tirdzniecībā nav. Dažas mēbeles reizēm izmantotas kā eksponāti, 50% ir mēbeles ar nebūtiskiem defektiem, taču pārējās ir pilnībā jaunas mēbeles no zīmolu kolekcijām.

Gada sākumā Likvy tīkla veikals-noliktava atvērās arī Tallinā, Igaunijā, nākotnē plānots atvērt arī Viļņā, Lietuvā.

Mēneša apgrozījums svārstās ap 50 līdz 60 tūkstošiem eiro, taču ar tendenci pieaugt. «Darām visu, lai attīstītos, meklējam jaunus sadarbības partnerus. Taču biznesā nenoliedzami ir jāsastopas ar dažādiem izaicinājumiem, tai skaitā ar negatīviem komentāriem sociālajos tīklos. Ir skumīgi, ka esi visu dienu smagi strādājis un tad saņem kādu negatīvu komentāru, kas ietekmē garastāvokli. Atklājas gan, ka rakstītāji ir konkurējoši uzņēmumi un komentāri ir nepatiesi. Taču ir arī ļoti daudz pozitīvu komentāru,» teic E. Tuče.

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču veikala IKEA parādīšanās Latvijā uzņēmumu nav ietekmējusi. E. Tuče stāsta, ka viņu klients ir arī IKEA pircējs, bet, ja tas ir dizainers, viņš nevar atļauties likt mājoklī vai viesnīcā IKEA preci – viņu darbs ir atrast kaut ko vienā eksemplārā.