Atlaižu veikalu kompleksa VIA JURMALA Outlet Village būvniecības ietvaros plānots uzstādīt reklāmas iekārtu, kas būs 380 metrus gara, 3,2 metrus augsta un kā aizsargsiena atdalīs iepirkšanās centru no šosejas Rīga - Jūrmala.

Ideja «atdzīvināt» ar reklāmu aizsargmūri gar šoseju pieder projekta galvenajam arhitektam Andrim Bērziņam. 

«Domāju, ka nevienam no Eiropas autletiem nav iespēju izveidot iespaidīgu mākslas objektu 20 metru attālumā no lielceļa, pa kuru  gadā pārvietojas 13 miljoni automašīnu. Pastāv viedoklis, ka nav iespējams pamanīt detaļas uz plakāta, kas stāv paralēli ceļam, braucot ar ātrumu 90 km stundā, bet mūsu gadījumā tam nav nozīmes. Iedomājieties piecus metrus lielu, melnu PUMA kaķi vai ļoti pazīstamo LEVI’S logotipu, kura platība ir 18 m². Mēneša laikā šosejas «pastāvīgie apmeklētāji» varēs atcerēties visus jaunā tirdzniecības centra zīmolus,» komentē A.Bērziņš.

Neskatoties uz to, ka būvniecība tiks pabeigta novembrī un autleta centra atklāšana paredzēta nākamā gada martā, reklāmas siena sāks darboties jau šoruden. Tai gan vēl jāiziet saskaņošanas process, noskaidroja db.lv. 

«Ja sienas īpašnieks nolems uz tās izvietot reklāmas, tad jārīkojas atbilstoši normatīvo aktu prasībām, kas nosaka reklāmas objektu izvietošanas kārtību pie autoceļiem – ar iesniegumu jāvēršas VAS «Latvijas Valsts ceļi». Reklāmas objektu uzstādīšanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu izvietošana, reglamentē MK noteikumi. Līdz šim iesniegumu no konkrētās sienas īpašniekiem neesam saņēmuši,» informēja VAS «Latvijas Valsts ceļi» pārstāve Ieva Niedra.

Savukārt VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija» (CSDD) pārstāvis Rolands Rumba norādīja, ka CSDD nav pētījis šo reklāmas aizsargsienas būvniecības vietu, līdz ar to nevar vērtēt, vai šāda objekta atrašanās lielceļa malā kaut kādā veidā ietekmētu satiksmes drošību.

«Zinām tikai to, ka tai ir jāatbilst MK noteikumiem par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtībai, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana. MK noteikumi arī nosaka, ka šādu objektu uzraudzīšana ir VAS «Latvijas Valsts ceļi» kompetencē, līdz ar to mēs nevaram vērtēt to drošumu, jo neviens mūsu speciālists tos klātienē nav redzējis,» komentēja R.Rumba.

Kā jau iepriekš ziņots, VIA JURMALA Outlet Village atlaižu veikalu komplekss tiek būvēts uz šosejas starp Rīgu un Jūrmalu, Pinķu apkārtnē. Autleta centra platība pirmajā posmā ir 15 000 kvadrātmetru. 2020. gadā tiks atvērti aptuveni 70 veikali, vairākas kafejnīcas un restorāni, kā arī bērnu pilsētiņa.

Autleta centrs jeb autleta ciemats ir vispārēji atzīts mazumtirdzniecības formāts, kas specializējas zīmolu apģērbu, apavu un aksesuāru pārdošanā ar atlaidēm. Šādos centros parasti tiek pārdotas iepriekšējās sezonas preču paliekas un kolekcijas, kas īpaši pielāgotas autleta tirdzniecībai. Minimālā atlaide šādos centros ir 30%, bet var sasniegt 50% un pat 70%, salīdzinot ar parastajiem veikaliem.