Mazumtirgotājs Rimi piesaka sevi arī e-komercijas tirgū – oktobrī internetveikals tiks atklāts Latvijā, nākamā gada pirmajā ceturksnī Lietuvā, bet otrajā ceturksnī arī Igaunijā.

To Rimi jaunās izaugsmes stratēģijas prezentācijā otrdien pastāstīja Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais. Viņš uzsvēra, ka kompānijas ieskatā tieši tagad ir īstais brīdis uzņēmuma digitalizācijai, jo tam ir gatavi visi – gan tehnoloģijas, gan pircēji. Cilvēkiem kļūstot aizvien aizņemtākiem, nepieciešamība ērti iepirkties jebkurā laikā un vietā pašlaik sasniegusi teju vai maksimumu, tāpat kā tehnoloģiju attīstība un pieejamība.

Uzņēmuma digitalizācijā ieguldīti 7,7 miljoni eiro (2016.gadā 1,8 miljoni, 2017.gadā 2,6 miljoni, bet pērn 3,3 miljoni eiro) – gan tirgus un patērētāju, viņu paradumu izpētē, gan mobilās aplikācijas izstrādē, kas darbojas jau kopš 2018.gada decembra, elektronisko cenu zīmju ieviešanā, mobilo pakalpojumu un pašapkalpošanās skeneru ieviešanā, informēja «Rimi Baltic» grupas mārketinga un biznesa attīstības direktors Gustavs Fernstroms.

Internetveikals piedāvās dažādas iespējas – nokomplektēt pasūtījumu un saņemt to veikalā, īpaši izveidotās vietās vai arī pirkumu saņemt ar piegādi mājās. V. Turlais atklāja, ka piegādes ātrums tiek plānots tāds, lai, veicot pasūtījumu no rīta, piegāde tiktu veikta tās pašas dienas vakarā. Vispirms internetveikals piegādās Rīgā un Pierīgā, pēc tam arī plašāk reģionos. Sākotnēji iespēja saņemt iepriekš pasūtīto un sagatavoto iepirkumu grozu būs «Rimi Ozols» un t/c Spice, kur izveidoti internetā pasūtīto preču saņemšanas punkti. Turklāt t/c «Spice» kļūs arī par bāzi pasūtījumu apkopošanai piegādei uz mājām. «Vispirms pārbaudīsim jaunos risinājumus pie intensīvas pircēju plūsmas, bet ar laiku tie būs pieejami arī reģionos. Nākamais solis būs preču piegādes uz mājām, lai pakāpeniski audzētu to pircēju skaitu, kuriem ērtāk iepirkties internetā,» skaidro V. Turlais.

SIA Rimi Baltic (RB) valdes priekšsēdētājs Edgars Sesemans norādīja, ka Baltijas tirgus pērn ir audzis par 8,6%, līdz ar to šis reģions uzņēmumam aizvien ir interesants un Rimi šeit turpinās attīstīties. Sekojot mazumtirdzniecības tendencēm, kad pircēji aizvien vairāk vēlas iepirkties ātri, pēc iespējas izdevīgākā vietā un iespējami ērtākā veidā, uzņēmums pētījis arī pircēju paradumus, gūstot apstiprinājumu, ka klientus interesē svaigs, veselīgs uzturs un laba produktu kvalitāte. Uzņēmuma jaunās stratēģijas mērķis ir kļūt videi un dabai draudzīgākiem kā produktu iepakojuma izvēlē, tā veikalu aprīkojumā – ieviešot videi draudzīgas tehnoloģijas gan produktu uzglabāšanas iekārtās, gan apgaismojumā u.c. «Lielas lietas notiek maziem soļiem, tāpēc arī mēs virzāmies soli pa solim,» piebilda E.Sesemans. Viņš arī atzīmēja, ka Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kas nav ieviesusi plastmasas iepakojuma depozītsistēmu, izsakot cerību, ka nākotnē tas tomēr tiks paveikts.

Rimi Lithuania valdes priekšsēdētājs Giedrius Bandzevičius informēja, ka Rimi produktu klāstā ir 100 000 dažādas produktu vienības, no tām 3000 produktiem piešķirta Rimi izveidotā kvalitātes zīme «Rimi good life», kas apliecina produkta atbilstību veselīga uztura pamatprincipiem – maz cukura, daudz šķiedrvielu, maz tauku u.c. Šādu produktu klāstu veikalos plānots paplašināt.

Rimi Estonia valdes priekšsēdētājs Vaido Padumae piebilda, ka jaunās nākotnes stratēģijas ietvaros, kas pamatā paredz videi draudzīgāku un veselīgāku kā iepirkšanos, tā tirgošanos, dažādu videi draudzīgāku risinājumu ieviešanā investēti 15 miljoni eiro (LED apgaismojumā, loģistikā, zaļajā enerģijā u.c.).

Rimi stratēģija paredz līdz 2020.gadam par 70% samazināt CO2 pēdas nospiedumu, kā arī līdz 2025.gadam ievērojami samazināt izmestās pārtikas daudzumu. Zaļākas nākotnes vārdā pašlaik tiek testēti arī papīra iepakojumi svaigajiem produktiem un citas alternatīvas plastmasas iepakojuma apjomu samazināšanai.

Rimi Latvija vadītājs V.Turlais vēl piebilda, ka, ievērojot cilvēku aizņemtību un viņu prasības iepirkties pēc iespējas ātrāk, tiks paplašināts Rimi Express veikalu tīkls – pašlaik Baltijā ir 19 šādi veikali, bet līdz 2023.gadam plānots izveidot kopumā 50 ātrās iepirkšanās formāta veikalus.

«Rimi Latvia» pērn strādāja ar 893,692 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 10,9% un bija 45,305 miljoni eiro.

Kompānija «Rimi Latvia» reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums «Rimi Baltic». Patlaban «Rimi Latvia» tīklā ir 124 četru formātu veikali, tostarp 32 «Rimi Hyper», 32 «Rimi Super», 51 «Rimi Mini» un deviņi «Rimi Express», kas darbojas 27 Latvijas pilsētās. «Rimi Latvia» strādā vairāk nekā 5000 darbinieku.

Kompānija «Rimi Baltic» reģistrēta 2002.gada jūnijā, un tās vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums «Rimi Baltic».