Virtuālajā zemnieku tirgū "svaigi.lv" kopš ārkārtējās situācijas iestāšanās ievērojami pieaug pircēju aktivitāte.
Iepriekšējās
dienās uzņēmums saprata, ka tirgū ir milzīgs pieprasījums un
arī produktu piedāvājums, bet iztrūkst posma, kas savieno abas
puses. "Mums iet ļoti spraigi. Pasūtījumu skaits pieaug,"
saka Elīna Novada, "Svaigi.lv" saimniece.
Pagājušajā nedēļā pēc paziņojuma par ārkārtējo stāvokli valstī,
uzņēmumā sāka ienākt tik daudz pasūtījumu, ka vienā brīdī
tika apstādināta to pieņemšana. Bija pāris dienas laika pieņemt
lēmumu – vai nu apstāties un darīt tik, cik var, vai arī visu
pārstrukturēt un palielināt pasūtījumu pieņemšanas un izpildes
kapacitāti.
"Mēs varētu palikt pie tā paša pasūtījumu skaita, ko izpildām parasti, tas būtu ļoti ērti un bez lieka stresa. Apzinoties to, ka mūsu sociālā misija ir dot tirdzniecības kanālu vietējiem zemniekiem un ražotājiem, es sapratu, ka šis ir īstais brīdis, kad mēs varam to darīt ar vēl lielāku atdevi.
Šobrīd daudzi
cilvēki ir karantīnā un pašizolācijā. Ir svarīgi, lai viņiem
būtu pieejama pārtika. Man kā uzņēmējai ir jākāpj pāri
saviem "nevaru", "nezinu", "nemāku" un
ir jādara labākais, ko varu Latvijas iedzīvotāju labā.
Palielinoties pasūtījumu skaitam, mēs pieņēmām papildu
darbiniekus un kurjerus, lai varētu nodrošināt ar pārtiku
maksimāli daudz klientu. Mums pievienojas darbinieki, kuri pašlaik
palikuši bez darba, apstādinājuši biznesus, bet ir gatavi sniegt
palīdzību tiem, kuriem tā nepieciešama," stāsta E. Novada.
Arī
zemniekiem, ar ko "Svaigi.lv" ir strādājis ilgstoši,
pieaug noiets un darba apjoms. "Darba apjoms aug gan mums, gan
viņiem. Mēs palīdzam šīm ģimenēm gūt ienākumus, strādāt,
un tas nozīmē, ka arī viņiem ir iespēja savā reģionā
nodarbināt cilvēkus, kuri pēkšņi palikuši bez darba. Tas ir
labs blakus efekts," saka E. Novada. Tāpat uzņēmumu
uzrunā zemnieki, kuri meklē jaunus noieta kanālus. "Meklējam
papildu resursus, lai uzņemtu viņus savā saimē, lai nodrošinātu
iespējas realizēt saražoto produkciju," viņa teic.
Pieaugot darba apjomam, uzņēmumam strauji radās nepieciešamība pēc jaunām telpām. "Sapratām, ka mūsu "pudeles kakls" ir telpas, ka mūsu Margrietas ielas noliktava ir kļuvusi par šauru. Es jau pirms vairākiem mēnešiem biju iepazīties ar "Imantas tirgus" pārstāvjiem, bet tolaik neredzējām sadarbības iespējas. Vakar piezvanīju un teicu, ka mums ir vajadzīgas telpas, un mēs ļoti ātri atradām kopīgu valodu.
Pieņēmām
lēmumu pārcelties un jau pēc 12 stundām bijām citās telpās.
Mums būs iespēja atbalstīt arī tos zemniekus, kuri līdz šim
veda savu produkciju uz "Imantas tirgu", mēs varēsim paplašināt
produktu klāstu, kā arī izpildīt maksimāli daudz klientu
pasūtījumu. Šobrīd biznesā var redzēt milzīgu fokusu uz
cilvēcisko sadarbību, jo esam gatavi viens otru atbalstīt. Visi ir
atvērti un pretimnākoši. Tas ir mazliet maģiski!" tā E.
Novada.
Iepriekš
uzņēmums piegādi nodrošināja pirmdienās, ceturtdienās un
piektdienās, bet tagad, līdz ar pieprasījuma kāpumu, iespēju
robežās produkti tiek izvadāti klientiem arī citās dienās.
"Daudzi cilvēki ir mājās un, ja zina, ka piegāde būs, ir
gatavi nedaudz pagaidīt – pusdienas vai nakts nobīde neko daudz
nemaina. Galvenais ir komunicēt no mūsu puses par notiekošo –
vai būs pasūtījums, kad tiks veikta piegāde utt. Šī informācija
ir nepieciešama, lai varētu rēķināties ar iespējām,"
novērojusi E. Novada.
Vaicāta,
par kādiem produktiem klienti visvairāk interesējas, E. Novada
teic, ka tas īpaši nav mainījies un tie pārsvarā ir
pamatprodukti – dārzeņi, gaļa, olas, piena produkti, augļi.
Pircēji šobrīd izvēlas preces ar ilgu derīguma termiņu –
graudaugus, zirņus, pupas, konservējumus. "Aicinām klientus
plānot savus pirkumu ar domu, ka visi pakalpojumu sniedzēji ir
ārkārtīgi noslogoti, un tāpēc iepirkties nevis pa bišķītim,
bet plānot lielākus pirkumus, lai iztiktu ilgāku laiku bez
iepirkšanās. Un cilvēki patiesi tā arī dara un plāno uz
priekšu," saka E. Novada.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
FOTO: Iepazīstina ar liellopa gaļu
Imantas tirgū zem Latvijas karoga poļu kartupeļus un beļģu gaļu netirgo