Augot inficēšanās līmenim ar Covid-19 Eiropas valstīs, Latvijai ar savu piedāvājumu tūrismā ir jāmēģina riskēt, jo tas, kas nekad iepriekš nav strādājis, iespējams, šoreiz var nostrādāt, intervijā aģentūrai LETA atzina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Kaspars Rožkalns.

"Mūsu uzdevums ir reaģēt uz situāciju un izmantot iespējas, kuras parādās. Viens veiksmes stāsts, piemēram, ir prāmis no Somijas, kuru pirms tam nekad nebija izdevies sarunāt," sacīja Rožkalns.

Pēc viņa teiktā pašlaik uzmanīgi tiek sekots dažādu Eiropas valstu saslimstības rādītājiem ar Covid-19, lai varētu operatīvi reaģēt, ja kaut kur līmenis samazinās.

"Piemēram, situācija pašlaik lēnām uzlabojas Zviedrijā. Mēs visu laiku tajā virzienā lūkojamies. Turklāt tā kā Zviedrijā augsts inficēšanās līmenis bija teju visu laiku, viņus nekur īpaši neielaida, visdrīzāk atvaļinājumus pilnā apmērā viņi nav izmantojuši un gribēs ceļot. Jautājums ir, ko mēs varam piedāvāt, ja Zviedrijā inficēšanās līmenis samazinās," stāstīja LIAA vadītājs.

Viņš uzsvēra, ka pandēmijas dēļ tūrismā vairs nav klasiskās situācijas un tādēļ vairs nevajag paļauties uz pieņēmumiem, kuri darbojās līdz šim. Piemēram, ja "dzeltenajā" sarakstā nonāk Lietuva un līdz ar to beidz darboties Baltijas valstu "burbulis", nevajag baidīties, ka ceļotājus nevarēs ieinteresēt tikai ar vienas pašas Latvijas apceļošanu.

"Iespējams, divas vai pat tikai viena Baltijas valsts var apmierināt ceļotāju interesi. Piemēram, daudzi somi ir bijuši Igaunijā, bet tālāk Baltijā gan ne. Pašlaik tiešām nav klasiska situācija, un mēs vairs nevaram lietot tos pašus pieņēmumus, kuri bija spēkā pirms pandēmijas. Mums ar savu piedāvājumu pašlaik ir jāmēģina riskēt, jo tas, kas nekad iepriekš nav strādājis, iespējams, šoreiz var nostrādāt," uzsvēra Rožkalns.

Pašlaik LIAA aktīvi strādā pie rudens tūrisma produktu piedāvājuma Somijas tirgum, kas vairāk ir saistīts ar kultūru un kulināro tūrismu.

Arī šogad Vācijā plānotā lielā Latvijas tūrisma reklāmas kampaņa varētu notikt Somijā. "Nav īsti jēgas ieguldīt lielus līdzekļus kampaņā un panākt publicitāti laikā, kad iebraucējiem no Vācijas būtu jāievēro 14 dienu pašizolācija. Savukārt nākamgad šo kampaņu visdrīzāk neviens vairs neatcerēsies. Nākamgad liela kampaņa ir paredzēta Somijā, un pašlaik mēs izskatām variantu, ka šīs kampaņas var apmainīt vietām. Mēs pašlaik strādājam ar abiem scenārijiem un rīkosimies atbilstoši situācijai," sacīja Rožkalns.

Runājot par situāciju tūrisma uzņēmumos, LIAA vadītājs atzina, ka īpaši grūti klājas tūrisma operatoriem, jo tie līdz šim ir strādājuši ar plašiem un arī tāliem tirgiem, kuri pašlaik nav pieejami. Tāpat grūti iet lielajām viesnīcām, kuras ir fokusējušās uz darījumu tūrismu un konferencēm. Savukārt reģionālais un piejūras tūrisms vasaras sezonu ir pārdzīvojis bez milzīgām pārmaiņām.