Piecos gados projekti 18 valstīs

Pakalpojumi
2020. gada 20. janvāris 15:51

Animācijas studija "Panic" dibināta ar globāla uzņēmuma domāšanas veidu un pārliecību, ka tā ir pasaules līmenī.

Jau pirmajā gadā tā izstrādāja mūzikas klipa animāciju Honkongas uzņēmumam un uzsāka pirmās sadarbības ar ārvalstu aģentūrām. Katru gadu sadarbība tika stiprināta un paplašināts kontaktu loks. 

"Panic" galvenais eksporta tirgus ir ASV, pārklājot vairākus štatus un pilsētas: Ņujorku, Čikāgu, Portlandu, Sanfrancisko, Losandželosu, Vašingtonu un Hjūstonu. 

"Mēs esam apzināti strādājuši, lai veicinātu sadarbību ārvalstīs. Daļa veiksmes ir jebkurā veiksmīgā biznesā, taču mums tas ir bijis arī smags darbs, neatlaidība sadarbības partneru meklējumos, nozīmīgi komandējumi un investēšana komunikācijā, veidojot spēcīgu un uz izaugsmi vērstu komandu. Pats galvenais - nevienā brīdī neļaujam klientam vilties un nožēlot izvēli. Esmu pārliecināta, ka tas ir pats svarīgākais ilgtermiņa panākumu veicināšanai," tā Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Šāda pieeja veicinājusi to, ka finansiāli 2019. gads uzņēmumam ir bijis spēcīgākais tā vēsturē. Apgrozījums, salīdzinot ar 2018. gadu, pieauga par 73%, un tas sasniedza teju 450 tūkstošus eiro. Šī brīža aplēses liecina, ka pērn eksports veidoja aptuveni 52% no uzņēmuma apgrozījuma. Šī gada mērķis ir pārkāpt 500 tūkstošu eiro apgrozījuma robežu. 

2018. gadā uzņēmuma eksporta apgrozījums veidoja 42,8% no kopējā apgrozījuma, kas pēc viņas rīcībā esošās informācijas ir augstākais apjoms Latvijas reklāmas aģentūru vidū. "Mēs esam lielākā animācijas studija Baltijā pēc savas kapacitātes un tā, kāda veida un apjoma projektus varam īstenot un kādu komandu sakomplektēt, lai projektus īstenotu atbilstošākie profesionāļi ar nepieciešamajām prasmēm," saka R. Šteimane. 

"2019. gads ir bijis ļoti svarīgs "Panic" vietas stiprināšanai globālajā tirgū. Uzsākām sadarbību ar starptautisko reklāmas aģentūru "R/GA", attīstot "Nike" projektu. Īstenojām Šveices Veselības ministrijas sabiedrības informēšanas kampaņu par orgānu ziedošanu, kas šai valstij ir sociāli svarīgs projekts. Tikām uzaicināti piedalīties starptautisku zīmolu "Spotify" un "Fast Company" tenderos. Mūsu tepat īstenotais projekts ar reklāmas aģentūru "J. Walter Thomson Baltics" zīmolam "TIO" ieguva starptautisku atzinību un tika izcelts "Adobe MAX" konferences "Behance" stendā," stāsta R. Šteimane.

2019. gadā uzņēmums uzsāka sadarbību ar vairākiem jauniem klientiem Dubaijā un Kuveitā, kas studijai ir jauns tirgus ar savu atšķirīgo pieeju un vajadzībām. Austrumu valstīs ir cita vizuālā gaume, pie kā auditorija ir pieradusi un ko sagaida no aģentūras. Ikdienas komunikācijā ar klientiem no šī reģiona jāņem vērā kultūras atšķirības. "Viņi ir ļoti strādīgi un darba jautājumos komunicē gan brīvdienās, gan ārpus darba laika," novērojusi R. Šteimane. 

Viens no nozīmīgākajiem 2019. gada notikumiem "Panic" bija uzvara konkursā apjomīgam pasūtījumam ASV uzņēmumam "Indeed", kas ir lielākais darba meklētāju un piedāvātāju portāls. Iepirkumā Latvijas kompānija mērojās spēkiem ar animācijas studijām no ASV un Lielbritānijas un ar savu izstrādāto piedāvājumu un vīziju uzvarēja. "Tas ir ļoti labs indikators tam, ka esam sasnieguši zināmu uzticamību un mūsu portfolio tiek augstu vērtēts profesionāļu vidū. Tas ir izcils atspēriena punkts tālākai "Panic" vārda nostabilizēšanai starptautiskajā tirgū," vērtē R. Šteimane. 

Studija savā piecu gadu pieredzē ir saskārusies ar izaicinājumu, ka tā nāk no Latvijas. Bieži, ja ir liela apjoma un budžeta projekti, ārvalstu aģentūras izvēlās vietējās animācijas studijas nevis tāpēc, ka tās ir labākas, bet tādēļ, ka nezina, vai var uzticēties nezināmai aģentūrai no citas valsts. "Aģenti ir veids, kā veicināt lielāku uzticamību un veidot personīgu kontaktu ar cilvēku, kurš nāk no tās pašas vides. Esam pārliecināti, ka bez šī soļa savā attīstībā neiztikt, lai izstrādātu apjomīgākus projektus," viņa norāda.

2019. gada oktobrī "Panic" uzsāka sadarbību ar diviem aģentūras pārstāvjiem ārzemēs - "Visualeyes" Šveicē un "Snyder" ASV un Lielbritānijā. Tas ir svarīgs attīstības posms uzņēmuma nostabilizēšanai globālajā tirgū. "Daudzās valstīs, it īpaši Rietumu valstīs, process, kā uzņēmumi un aģentūras izvēlas partneri animācijas producēšanai, ir tieši ar aģentu starpniecību, kas pārstāv un piedāvā talantus, kas būtu atbilstoši konkrētam projektiem," skaidro R. Šteimane. 

Pārstāvji paver iespējas tikt pie apjomīgākiem projektiem un sadarbībām ar globāliem zīmoliem. Viņa spriež, ka "Panic" nemaz netiktu uzaicināts dalībai "Indeed" konkursā, ja nebūtu aģents, kurš netiktu uzrunāts piedāvāt savus kandidātus šim projektam. Aģenti būvē studiju uzticamību konkrētajā valstī. "Līdzīgi kā kuratora atlasīts darbs izstādē, tā arī iekļūšana aģentu pārstāvēto studiju lokā ir pagodinājums. Tā ir kontaktpersona, kas pārzina savas valsts industrijas principus un var iniciēt cita līmeņa sarunas par projektiem," tā R. Šteimane.

Animācijas studija "Panic" ir dibināta 2014. gadā. Piecu gadu laikā studijas komanda ir īstenojusi projektus 18 pasaules valstīm un izstrādājusi reklāmas projektus tādiem starptautiskiem zīmoliem kā "American Express", "McDonalds", "Colgate", "Ernst & Young", "Nike", "Brita" un "Indeed", kā arī ilgstoši veiksmīgi sadarbojusies ar vietējiem uzņēmumiem, piemēram, "airBaltic", "Madara Cosmetics", "Tet". 

Mācoties no globāliem mūsdienīgiem t.s. gig jeb gabaldarbu ekonomikas uzņēmumiem, "Panic" ir elastīgs organizācijas princips. Uzņēmuma kodols ir septiņi štata darbinieki un paralēli tam tiek uzturēts plašs ārštata partneru tīkls, lai darbīgākos periodos, kad projektu pieprasījumi vairākkāršojas, komanda var paveikt klientiem apsolīto. Piemēram, 2019. gada nogalē uzņēmums strādāja 30 cilvēku komandā. 

"Šāds biznesa modelis ir perfekti piemērots augošam uzņēmumam un attīstības stadijai, kādā šobrīd atrodamies. Piesaistīt uzticamus ārštata darbiniekus ir vienīgais veids, kā varam izmantot augoša biznesa iespējas," teic R. Šteimane.