Sūtījumu apjoms "Omniva" pakomātos Latvijā šā gada aprīlī audzis par 44 %, salīdzinot ar šā gada martu, pārsniedzot 500 tūkstošus sūtījumu.
Tas ir par 139 % vairāk nekā pērnā gada aprīlī, tādējādi pārspējot arī līdzšinējo sūtījumu rekorda periodu - 2019. gada Ziemassvētkus. Tas saistīts ar cilvēku paradumu maiņu un e-komercijas apjomu pieaugumu valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas periodā.
Būtiskākais
sūtījumu skaita pieaugums novērojams Latvijas mazpilsētās vai
apdzīvotās vietās, kas atrodas netālu no kādas lielpilsētas.
Tas norāda uz tendenci iedzīvotājiem šajā laika periodā retāk
doties uz lielpilsētām, tā vietā izvēloties attālinātus
sūtījumus un izvairoties no lieka kontakta ar citiem. Aprīlī
salīdzinājumā ar martu sūtījumu skaits ir pat dubultojies,
piemēram, Dundagā, Pļaviņās un Straupē. Arī citās mazajās
pilsētās sūtījumu skaits ir ievērojami pieaudzis.
"Omniva
Latvija"
vadītāja Beāte
Krauze-Čebotare skaidro: "Pieprasījums
pēc bezkontakta piegādēm kopš ārkārtējās situācijas
izsludināšanas valstī ir ievērojami pieaudzis gan privātajā,
gan biznesa sektorā (piegādes no interneta veikaliem). To var
skaidrot ne tikai ar tendenci cilvēkiem arvien vairāk izmantot
pakomātus dažādu sūtījumu piegādei, bet arī ar interneta
tirgotāju skaita pieaugumu. Redzam, ka daudzi vietējie tirgotāji,
kas līdz šim savu preču pārdošanu piedāvāja tikai klātienē
un pat neapsvēra sava biznesa pārnešanu uz e-veikala platformu,
šobrīd dara visu iespējamo, lai pēc iespējas ātrāk un
efektīvāk spētu nodrošināt tirdzniecību tiešsaistē."
Sūtījumu
izmēros būtiskas izmaiņas aprīlī nav novērojamas – par 5% ir
pieaudzis S izmēru sūtījumu skaits, savukārt M izmēra sūtījumu
apjoms ir samazinājies par 5%. Tomēr kopumā kopš ārkārtējās
situācijas izsludināšanas valstī iedzīvotāju iepirkšanās
paradumi ir būtiski mainījušies.
Interneta
veikala 220.lv klientu apkalpošanas struktūrvienības vadītājs
Sandis
Romanovskis
norāda: "Šī brīža pirktākā preču kategorija ir personīgās
aizsardzības un higiēnas preces, kuru pārdošanas apjomi ir auguši
par sešām reizēm, gaisa mitrinātāji un attīrītāji, kuru
pieprasījums ir trīskāršojies, salīdzinot ar pērnā gada
rezultātiem. Tradicionāli šajā laikā aug pieprasījums pēc
sezonālajām precēm, un šis gads nav izņēmums. Vairākkārtīgi
ir audzis pieprasījums pēc pārvietošanās līdzekļiem, bērnu
atpūtas precēm, dārza piederumiem un mēbelēm, kā arī aktīvās
atpūtas precēm. Šogad ir novērots arī pieaugums mazās virtuves tehnikas
kategorijā par 40%, ko visdrīzāk ir veicinājusi iedzīvotāju
uzturēšanās mājās."
SIA "Omniva Latvija"
dibināta 2012. gadā un sniedz sūtījumu loģistikas,
informācijas loģistikas un e-rēķinu apstrādes pakalpojumus. Šobrīd Latvijas "Omniva" tīklā ir 206
pakomāti, kas izvietoti 96 apdzīvotās vietās Latvijā.