Covid-19 bijis šoks visai viesmīlības nozarei, un būtiski ietekmējis daudzu viesnīcu biznesu, taču eksperti prognozē, ka, neskatoties uz situāciju nākotnē, cilvēki vienmēr vēlēsies patverties no ikdienas rutīnas, tādēļ būtiski, kā viesnīcas spēs pielāgoties jaunajai situācijai, raksta "Marketwatch".

Primāri viesnīcām jāvērš uzmanība uz tīrības un drošības prasību ievērošanu, tāpat arī tehnoloģijas būs nozīmīgs rīks, kā gūt panākumus, norāda "JLL Hotels and Hospitality Group" vadītāja Gilda Pereza-Alvarado.

Covid-19 atgādināja viesnīcām biznesa pamatprincipu: ieklausīties klientā. "Ļaut viesiem justies komfortabli, neskatoties uz situāciju, ir bijis un vienmēr būs viesnīcas un tās darbinieku galvenais mērķis," norāda tehnoloģiju, drošības un konsultāciju kompānijas "Guidepost Solutions" reģionālais direktors Terijs Kings.

"Vairāk nekā iepriekš šī situācija liek fokusēties uz pamatlietām, uz to, ko klients vēlas," norāda arī "Hilton Worldwide Holdings" pārstāvis Fils Kordels. Viesnīcu tīkls vairāk pievērsis uzmanību, lai pārliecinātos, vai klienti var uzticēties visam viesnīcas zīmolam, nevis konkrētai viesnīcai, un visas tās ir tīras un drošas.

"Tīrība vienmēr ir tikusi uzturēta, taču tā palikusi aizkulisēs, un ne vienmēr reklamēta," viņš piebildis.

Tāpat viņš uzsver, ka nākamais solis ir domāt par jauniem viesmīlības veidiem, ņemot vērā, ka līdzšinējās metodes pašreizējā situācijā vairs var nedarboties, un globālajām viesnīcām ienākumus nesošais biznesa ceļojumu un pasākumu segments varētu vairs nekad neatgriezties pirmskrīzes līmenī, attīstoties videokonferencēm un attālinātajam darbam. Tas var nozīmēt hibrīdu darba vietu nodrošināšanu, orientējoties uz vietējo sabiedrību un klientiem, kas viesnīcā pavada ilgāku laiku.

"Nepieciešamība ir izgudrojumu māte," piebilst F. Kordels. "Viesnīcas istabiņu izmantošanas mērķis varētu mainīties un paplašināties - tās nākotnē varētu nebūt paredzētas tikai gulēšanai," viņš sacījis.