Projekta «Rail Baltica» darbu iekavēšanās var nozīmēt Eiropas Savienības (ES) finansējuma zaudēšanu, piektdien vēstulē par transporta nozari atbildīgajiem Baltijas valstu ministriem brīdinājusi ES transporta komisāre Violeta Bulca.

Viņa norādījusi, ka projekta īstenošanai izveidotā Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» vadītājas Baibas Rubesas atkāpšanās no amata septembra nogalē «piesaistījusi zināmu uzmanību» projekta attīstībai un pārvaldībai.

Pēc komisāres vārdiem, «ir jāiegulda būtiski pūliņi, lai ievērotu termiņus un nepieļautu Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) līdzekļu zaudēšanu nākotnē».

Norādot uz jautājuma steidzamību, viņa uzaicinājusi Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministri Kadri Simsoni, Latvijas satiksmes ministru Uldi Auguli un Lietuvas satiksmes ministru Roku Masjuli apspriest to 29. un 30.oktobrī Austrijas pilsētā Grācā paredzētās transporta un vides ministru neformālās apspriedes kuluāros.

«Rail Baltica» projekta īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» bijusī vadītāja Baiba Rubesa 27.septembrī iesniedza uzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā iesniegšanas brīdī. Galvenie viņas atkāpšanās iemesli bija saistīti ar krasi atšķirīgo un nesavienojamo redzējumu par turpmāko «Rail Baltica» projekta vadības un ieviešanas modeli.

«Rail Baltica» projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

Paredzēts, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.