Eiropas Savienības noteiktie mērķi saistībā ar tīras enerģijas izmantošanu transporta nozarē ir ambiciozi, un, lai tos sasniegtu noteiktajā laikā, gan valstu, gan nozaru pārstāvju rīcībai jābūt straujai, "Dienas Bizness" rīkotajā konferencē "Tīra enerģija transportam" atzina tās dalībnieki.

Atšķirības valstu griezumā ir lielas - daļā valstu aktīvi notiek transporta elektrifikācija. Patlaban līderis elektroautomašīnu ieviešanā ir Norvēģija, pateicoties aktīvajai valsts politikai, kas vērsta uz to iegādes veicināšanu, savukārt citās valstīs šis process nenotiek tik strauji, tādēļ valstīm jādomā, kā motivēt cilvēkus izvēlēties elektroautomašīnas. Arī autoražotājiem nāksies aizvien aktīvāk pārorientēties šajā virzienā, veidojot jaunus modeļus, kas piesaista pircējus.

Tomēr elektroautomašīnas nav vienīgais veids, kā izpildīt CO2 izmešu apjoma samazināšanas prasības - patlaban aizvien vairāk tiek izmantota saspiestā dabasgāze (CNG), kas tiek minēta kā starpposms starp pilnīgu transporta nozares elektrifikāciju tālākā nākotnē. 

Konferencē pieredzē dalījās gan Vācijas pilsētas, gan Jēkabpils pašvaldības pārstāvji, kuri pilsētās ieviesuši sabiedrisko transportu, kas darbojas ar CNG, uzsverot, ka tā izmantošana ļāvusi samazināt ar transporta izmantošanu saistītās izmaksas, tādējādi arī saviem iedzīvotājiem piedāvājot lētāku pārvietošanos.

Tiesa gan, Latvijai būtu jāpasteidzas, domājot, kā ar nodokļu un citiem stimuliem veicināt autoparka atjaunošanos, jo mūsu valstī situācija ir dramatiska un nav redzami uzlabojumi, norāda eksperti. Tāpat Latvija vēl atpaliek no izvirzītajiem mērķiem transporta enerģētikas nozarē, līdz ar to politikas veidotājiem jāveic aktīvs darbs šajā jomā. Eksperti uzsvēra, ka valsts atbalsts ir būtisks, jo cilvēku paradumu maiņa notiek pārāk lēni un ar to vien mērķu sasniegšanai nepietiks.

Galerijā augstāk - ieskats konferences "Tīra enerģija transportam" norisē!

NO KONFERENCES: 

Latvijai ne visai veicies transporta enerģētikas mērķu sasniegšanā

Līdz 2030.gadam Latvijā būs 36 tūkstoši elektroautomašīnu

Jāaptur Latvijas pārvēršana par auto kapsētu

Kā pierunāt latvieti izkāpt no auto?