Loģistikas jomā strādājošā «GEFCO Grupa» paziņojusi par divu «figitālo» risinājumu izstrādi (eng:
phygital (physical and digital), kas ir fizisko un digitālo tehnoloģiju
risinājumu apvienojums.
«Chronotruck», kuru nesen iegādājās «GEFCO», ir autopārvadājumu digitālā tirdzniecības
platforma, kas atvieglo piegāžu veikšanu kravu piegādātājiem un pārvadātājiem,
izmantojot īpašus (robustus) algoritmus, kas saskaņo pieprasījumu ar pieejamo
piegādes risinājumu. Savukārt, «Moveecar» ir digitāla platforma, ko ir
izveidojuši «GEFCO» un kompānijas ārējie IT eksperti. Tā sniedz iespēju transporta,
autobūves un līdzīgu nozaru klientiem nodrošināt transportlīdzekļu loģistiku to
dzīves ciklā.
«Digitālā
patērētāja uzvedība ir redzami ietekmējusi mūsu stratēģiju, kā mēs apkalpojam
klientus bizness-biznesam (B2B) un bizness-biznesam-patērētājam (B2B2C) segmentos,»
norāda Emanuels Arnauds, «GEFCO» pārdošanas un
mārketinga viceprezidents. «Mēs esam apvienojuši sava fiziskā tīkla zināšanas
un digitālās prasmes, lai būtu celmlauži jauniem «figitāliem» pakalpojumiem.
«Chronotruck» un «Moveecar» izmanto mākslīgo intelektu, mašīnmācīšanos un
jaudīgus algoritmus, lai uzlabotu klientu pieredzi.»
««Chronotruck» ir kodols kravu pārvadājumu tirgum,» skaidro
Rūdolfs Allards, «Chronotruck» izpilddirektors. Viņš norāda, ka «Chronotruck»
savieno piegādātājus un pārvadātājus, izmantojot digitālu platformu, kuras
pamatā ir spēcīgs algoritms. Šis augstās veiktspējas risinājums piegādātājiem
un pārvadātājiem ir nepieciešams, lai savlaicīgi rastu rentablus loģistikas risinājumus.
Pakalpojums samazina tukšās kravas automašīnas un ierobežo pārvadātāju radīto
oglekļa dioksīda «nospiedumu» vidē, vienlaikus ļaujot mazākiem kravas
pārvadājumu uzņēmumiem piekļūt lielākiem klientiem.
Kravas nosūtītājs var izvēlēties pārvadātāju jebkurai no savām kravām, sākot
no 50 kilogramiem līdz 28 tonnām, par pieejamāko cenu nepieciešamajā laikā. «Chronotruck»
piedāvā piekļuvi tuvumā esošajiem pārvadātājiem, digitalizēto pakalpojumu portfeli,
tai skaitā tūlītējus cenu piedāvājumus, ģeogrāfisko izsekošanu, piegādes
pierādījumus un elektroniskos rēķinus. Pārvadātājiem digitālā platforma piedāvā
iespēju optimizēt kravu plūsmas un vadīt tās ar pilnu jaudu, uzņemot arī citas tuvumā
esošās kravas.
«Moveecar»
digitālā platforma ļauj citiem nozares dalībniekiem izmantot pakalpojumu «auto
kā serviss» (car-as-a-service), piemēram, automašīnu ražotājiem,
dīleriem, autoparku vadītājiem, nomas un līzinga uzņēmumiem, izsoļu rīkotājiem,
e-komercijas un satiksmes nozares spēlētājiem, lai nodrošinātu pievienoto
vērtību visā loģistikas transportlīdzekļa dzīves ciklā.
Katru gadu Eiropā tiek pārdoti 45 miljoni lietotu un 15 miljoni jaunu
automašīnu. Šo automašīnu transportēšana mazās grupās vai pa vienai, ir
sarežģīta. «Moveecar» izmanto «GEFCO» zināšanas transportlīdzekļu loģistikā,
lai šādus transportlīdzekļus vienmērīgi pārvadātu valstu robežās un pāri tām.
Papildu lietotu automašīnu pārvadāšanai, «Moveecar» ieviesīs vēl vienu
pakalpojumu «STAART», kuru varēs aktivizēt visā transportlīdzekļa dzīves ciklā.
«STAART» pakalpojumi iekļaus uzglabāšanu, transportēšanu, administrēšanu,
novērtēšanu, remontu un ceļošanas pieredzi, un klienti tiem varēs piekļūt
jebkurā laikā un vietā. Lai piedāvātu «STAART» pakalpojumus, «Moveecar» strādā
pie lokālo partneru tīkla izveides dažādās valstīs.
Izmantojot «Moveecar» mobilo lietotni, klienti saņem brīdinājumu par viņu
automašīnu līzinga beigām. Pēc tam viņi var izmantot lietotni, lai pasūtītu auto
remontu, pirms automašīna tiek atgriezta līzinga kompānijai. Pēc tam auto nomnieks
var plānot un veikt transportlīdzekļa pārbaudi, izmantojot lietotni. Ja
nomnieks vēlas pārdot automašīnu, «Moveecar» to var atjaunot, pārdot un transportēt
pie jaunā īpašnieka.
Eiropā
lielākie tiešsaistes transportlīdzekļu pircēji un pārdevēji jau izmanto «Moveecar»
pakalpojumus automašīnu piegādēs uz Franciju, Portugāli un Apvienoto Karalisti,
kas paredz vienu vai vairāku valstu robežu šķērsošanu. Līdz 2019. gada beigām
daudzās valstīs tiks piedāvāti transportlīdzekļu pārbaudes un remonta
pakalpojumi, kā arī citi «STAART» pakalpojumi. 2020. gadā tiks uzsākti «key-to-key»
pakalpojumi, kā arī konsjerža pakalpojumi individuālajiem klientiem.
«GEFCO» darbojas 47 valstīs, apkalpo 300 galamērķus visā pasaulē. 2018.
gadā grupa guva ieņēmumus 4,6 miljardu eiro apmērā.