VAS "Latvijas dzelzceļš" līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.
Šodien izplatītā paziņojumā tas skaidro, ka 2019. gads gan
koncernam "Latvijas dzelzceļš" (LDz), gan visai Latvijas transporta un tranzīta
nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu
samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu
apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir
pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.
VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda, ka jau kopš 2019.
gada vasaras "Latvijas dzelzceļš" aktīvi pārskata visas funkcijas un darba
organizācijas procesus, kā arī ir būtiski samazinājis uzņēmuma izmaksu
pozīcijas.
"Ņemot vērā pašreizējās un arī prognozējamās starptautisko kravu pārvadājumu
tendences, "Latvijas dzelzceļš" pārskata arī visus tehnoloģiskos procesus, lai
maksimāli efektīvi nodrošinātu savu pamatfunkciju – dzelzceļa transporta
infrastruktūras uzturēšanu atbilstoši visiem Latvijas un starptautiskajiem
drošības un kvalitātes standartiem," viņš piebilst.
Ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski
paaugstināt "Latvijas dzelzceļa" saimnieciskās darbības efektivitāti, tādējādi
stabilizējot uzņēmumu, līdz ar uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanas izmaksu
būtisku samazinājumu VAS "Latvijas dzelzceļš" līdz 2020. gada beigām plāno
pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.
"Nenoliedzami, darbinieku skaita samazināšana jebkura uzņēmuma dzīvē ir sāpīgs
lēmums, tomēr esmu pārliecināts, ka mums ir jāsper šāds solis, lai uzņēmums šogad
spētu atjaunot savu finanšu līdzsvaru un nākotnē – pelnītspēju un konkurētspēju
reģiona un starptautiskajā tirgū," skaidro M. Kleinbergs.
Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos – šodien,
16. janvārī, VAS "Latvijas dzelzceļš" ir iesniegusi attiecīgo informāciju
Nodarbinātības valsts aģentūrai, un, pārskatot un ieviešot izmaiņas LDz
tehnoloģiskajos procesos, LDz darbinieku skaits tiks pakāpeniski samazināts.
"Šis process tiks uzsākts ar administrācijā strādājošo darbinieku skaita optimizāciju," piebilst M.Kleinbergs.
Līdz ar procesu pārskatīšanu un izmaksu optimizāciju "Latvijas dzelzceļš"
aktīvi turpina darbu arī pie jaunu sadarbības partneru piesaistes un mērķa
tirgu diversifikācijas, uzsver uzņēmumā.
VAS "Latvijas dzelzceļš" šā gada 1.janvārī strādāja 6265 darbinieki,
savukārt visa koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950
cilvēkus.
VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā
ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS "LatRailNet", kas veic
infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali,
SIA "LDZ CARGO", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos
pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA
"LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ
ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDZ apsardze", kā arī
loģistikas uzņēmums SIA "LDZ Loģistika".