Lietuvas valsts dzelzceļa kompānijas "Lietuvos geležinkeliai" pasažieru pārvadājumu uzņēmums "LTG Link" piektdien ar Ziemeļu Investīciju banku (NIB) un Eiropas Investīciju banku (EIB) parakstīja 200 miljonu eiro aizdevuma līgumu vilcienu iegādei, apstiprināja Lietuvas satiksmes ministrijā.

"ZIB un EIB katra sniegs 100 miljonu eiro aizdevumu, lai finansētu deviņu elektrisko vilcienu un sešu bateriju elektrovilcienu iegādi, nomainot apmēram trešdaļu pasažieru vilcienu," informēja "Lietuvos geležinkeliai".

2023.gada jūnijā "LTG Link" paziņoja, ka no Šveices ritošā sastāva ražotāja "Stadler Rail" Polijas meitasuzņēmuma "Stadler Polska" iegādāsies 15 jaunus elektrovilcienus un bateriju vilcienus par kopējo summu 226,5 miljoni eiro.

Tolaik "Lietuvos geležinkeliai" plānoja, ka pirmie jaunie vilcieni tiks piegādāti Lietuvai 2025.gadā, un pasažieru pārvadājumus ar tiem sāks 2026.gada vidū. Visus 15 iepirktos vilcienus ekspluatācijā plānots nodot 2027.gadā.

"Stadler Polska" līdz 2037.gadam nodrošinās arī tehnisko atbalstu, vilcienu uzturēšanu un rezerves daļas, paredz pušu līgums. Nepieciešamības gadījumā "LTG Link" varēs iepirkt vairāk vilcienu.

Jau vēstīts, ka "LTG Link" pērn pārvadājis ap pieciem miljoniem pasažieru, kas ir par 6,4% vairāk nekā 2022.gadā.

Lietuvas iekšzemes vilcienu maršrutu pasažieru skaits gada salīdzinājumā pieaudzis par 4,7% līdz 4,68 miljoniem. Par 115 000 pārspēts arī 2019.gadā sasniegtais pasažieru skaita rekords, norādīja uzņēmumā.

Ap 38 000 cilvēku pērn izmantoja "LTG Link" vilcienus braucieniem starp Viļņu un Varšavu vai Krakovu, savukārt gada pēdējās piecās dienās starp Viļņu un Rīgu "LTG Link" pārvadāja 1300 pasažierus.

Lietuvas valstij piederošajā "Lietuvos geležinkeliai" grupā ietilpst uzņēmums "LTG Infra", kas pārvalda dzelzceļu tīklu, pasažieru pārvadājumu uzņēmums "LTG Link", kravu pārvadājumu kompānija "LTG Cargo" un citi uzņēmumi.