Līdz ar 10 tūkstošu lapu bieza līguma parakstīšanu ir sākusies Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas pasažieru stacijas pārbūves ieceres realizācija.

Sekmīgi ir noslēdzies starptautiskais iepirkuma konkurss Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksa apbūves būvprojekta izstrādei un būvdarbiem. Uzvarētājs – personu apvienība BESIX RERE GROUP, kurā ietilpst Beļģijas N.V.BESIX S.A. un pašmāju SIA RERE BŪVE. Pēc Rīgas stacijas un dzelzceļa tilta pārbūves mainīsies Latvijas galvaspilsētas vaibsti un Rīga kļūs par Baltijas satiksmes mezglu. Praktisks labums būs arī rīdziniekiem – pa dzelzceļa tiltu otrā Daugavas krastā varēs nokļūt riteņbraucēji un gājēji. Projekta finansējumu līdz 85% nodrošinās Eiropas Savienība, bet atlikums jāsedz Latvijai. Projektu realizēs trīs kārtās, un būvnieki sola, ka 2026. gadā stacija un tilts būs gatavi. 

Ar domu par Baltiju

«Jau 2015. gadā, domājot par to, kas Rīgai ir nepieciešams, sapratām, ka ir vajadzīgs ne tikai viens ceļš, kur piebraukt starptautiskajam vilcienam, bet gan kvalitatīva multimodāla stacija, kas ir sabiedriskā transporta mezgls visā Baltijas kontekstā. Pēc tam Ministru kabinets pieņēma lēmumu, kāda šī stacija būs, un uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludināja starptautisku konkursu. Starptautiska žūrija izvēlējās konkrēto dāņu arhitektu PLH/COWI biroja metu,» praktiskās ainas aprakstu iesāka Eiropas Dzelzceļa līniju valdes loceklis Kaspars Vingris.

Divu gadu garumā uzņēmums sadarbībā ar dažādām organizācijām ir sagatavojis būvprojektu minimālā sastāvā, ieguvis būvatļaujas, pieprasījis un saņēmis tehniskos noteikumus un meklējis labākos tehniskos risinājumus projektā. «Mums ir pārliecība, ka šo līgumu, kas ir noslēgts, ir iespējams izpildīt gan termiņā, gan atbilstošajā, prasītajā kvalitātē,» uzsvēra K. Vingris, paužot pasūtītāja viedokli. 

Darbu mērogs

Darba uzdevuma ģeogrāfiskais mērogs Rīgā ir ne jau tikai stacija un tilts. Faktiski būvdarbu teritorija stiepjas no Lāčplēša ielas līdz Jelgavas ielai Pārdaugavā. Tas ir aptuveni 2,6 kilometrus garš dzelzceļa posms, kurā paredzēta gan uzbēruma norakšana un estakādes izbūve, gan šaurāku sliežu ceļu izbūve, kā arī daudzi citi vērienīgi darbi. Cilvēku ērtībai uz dzelzceļa platformām vedīs ne tikai kāpnes, bet arī lifti un eskalatori. Virs platformām iecerētas papildu uzgaidāmās telpas ar labierīcībām un bagāžas glabātuvēm. Paredzēts radīt jaunas teritorijas gan zem, gan arī virs platformām. Dzelzceļa tilts tiks piemērots gājēju un velobraucēju vajadzībām. «Lai arī būvdarbu laikā tiks skarts viss Rīgas centrs, to raksturs ir tāds, ka nevienā brīdī nebūs situācija, ka pilnībā būtu slēgtas visas ielas vai arī pilnībā slēgta būs stacija. Ielas tiks slēgtas pakāpeniski. No 2022. līdz 2024. gadam tiks būvēta Vecrīgas puse, tad sāksies darbi ziemeļu pusē. Paralēli stacijas būvniecībai notiks jaunā tilta būvniecība,» sacīja K. Vingris.


Visu rakstu lasiet 12. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.