Ražotājs ar savu izvēli var noteikt toni izejvielu ražotājiem un tādējādi iesaistīties videi draudzīgāku produktu ražošanā.
"Jāiet
līdzi laikam. Iepriekšējais iepakojuma dizains tapa pirms krietna laika. Tirgus mūsdienās ir tik ārprātīgi dinamisks, ka
pienācis laiks radīt ko jaunu. Salikām kopā to, kas ir svarīgi
mums pašiem un klientiem un kā varam būt dabai vēl draudzīgāki,
nekaitīgāki, foršāki," teic Agate Jurkovska–Kanča, SIA
"Purenn" līdzīpašniece.
Sabiedrība kopumā "saražo" daudz atkritumu, bet ar tiem maz kas tiek iesākts, kā rezultātā daudzviet pludmales izraibina plastmasas pudeles un maisiņi. Viņa uzskata, ka ir svarīgi rīkoties.
"Jo
vairāk mēs kā ražotājs prasīsim saviem piegādātājiem pudeles
no 100% pārstrādātas plastmasas, jo vairāk šī iepakojuma un
sagatavju ražotāji būs spiesti domāt, kā to izpildīt. Līdz ar
to rodas motivācija savākt atkritumus un tos pārstrādāt.
Pieprasījums rada piedāvājumu. Globāli skatoties, mūsu rīcība
ir ļoti svarīga. Runāt tikai par to, ka vajag nodot atkritumus pārstrādei, nav gana, jo tiem uzņēmumiem, kas tos pārstrādā,
nav, kur realizēt jaunās izejvielas. Taču, ja ir pieprasījums, pēc
kāda laika nevienā mežā nevienu plastmasas pudeli vairs
neatradīsim," spriež A. Jurkovska–Kanča.
Viņa arī norāda, ka svarīgi ir tas, ka jaunais iepakojums ir caurspīdīgs un gluži praktiski lietotājiem tas ir ērti, jo var redzēt, cik daudz produkta vēl palicis.
"Izskats ir vizuāli
modernāks un šikāks. Mūsu mērķauditorija ir modernas ģimenes
un tā nav klišejiskā ģimene ar diviem pieaugušajiem un diviem
bērni. Mūsdienās ģimene var būt arī viens cilvēks ar suni vai ģimene ar četriem bērniem," saka A. Jurkovska–Kanča. Viņa
gan atzīst, ka ir daži produkti, kam pagaidām nav pieejams
iepakojums no 100% pārstrādātas plastmasas, piemēram, trīs litru
veļas mazgāšanas līdzeklim, kas saistīts ar izturības
specifiku.
Uzņēmums
sadarbojas arī ar beziepakojuma veikaliem, kur pircēji var iepildīt
"Purenn" ražotos mazgāšanas līdzekļus savā traukā.
"Cilvēki iet uz veikalu ar savu pudeli, ko viņi nav izmetuši
ārā, turklāt idejiski nemaksā divreiz par pudeli, kas nav
vajadzīga. Būtu muļķīgi tā nedarīt, " teic A.
Jurkovska–Kanča.
Šobrīd uzņēmuma sortimentā ir aptuveni 40 produkti. "Kaut ko izņemam, kaut ko jaunu pieliekam. Tirgus mūsdienās nav statisks," viņa saka.
Pērn
"Purenn" apgrozījums audzis par 30% un sasniedzis aptuveni
270 tūkstošus eiro. Eksports veido aptuveni 30% no šī brīža
uzņēmuma apgrozījuma. "Purenn" eksportē uz Lietuvu,
Igauniju, Slovākiju, Turciju, Rumāniju, Kanādu. "Tēmēju uz
to, lai eksports būtu virs 50% no apgrozījuma. Ceru, ka šogad šo
mērķi realizēsim, jo eksports nodrošina stabilitāti," teic
A. Jurkovska–Kanča.
"Purenn" ražo bioloģiski sertificētus tīrīšanas līdzekļus. Uzņēmuma līdzīpašnieks Kristaps Kančs iepriekš norādīja, ka ekoloģisks vairs nav tikai sauklis un šobrīd šādi produkti ir kļuvuši par pašpietiekamu nozari, nevis tikai nišu. Tam palīdz tas, ka daudzi tīrīšanas līdzekļu ražotāji šobrīd spēj nodrošināt krietni labākas cenas nekā agrāk, jo arī izejvielu ražotāji un nozare kopumā attīstās.
"Purenn"
produktiem ir "EcoControl" sertifikāts. "Ilgi uz to
gājām un tagad varam lepoties, ka mums ir tieši šis sertifikāts.
Jā, ir daudz sertifikātu, un ir daži uzņēmumi, kas sertificē
visu, pat baterijas un naftas produktus. Mēs izvēlējāmies
"EcoControl", jo tas nav tikai bizness. Mūs katru gadu
auditē un pārbauda, tāpat – arī mūsu piegādātājus. Un mēs
droši izvēlamies piegādātājus, kam ir šis pats sertifikāts,"
viņš iepriekš norādīja.