Turpmāk
Latvijas
Apdrošinātāju asociācijas (LAA) ombudā var vērsties arī ar sūdzībām par veselības
apdrošināšanas atlīdzībām. Līdz šim asociācijas
ombudā tika izskatītas fizisku personu
sūdzības par atlīdzības izmaksāšanu vai atteikumu to
izmaksāt nelaimes gadījumu, ceļojumu, dzīvības,
īpašuma, KASKO un vispārējās civiltiesiskās atbildības (CTA)
apdrošināšanā.
«Veselības
apdrošināšana ir viens no lielākajiem apdrošināšanas veidiem
ar ļoti plašu risku un polises segumu spektru, tāpēc neatkarīgu
speciālistu piesaiste un citu priekšnoteikumu īstenošana, lai to
pievienotu ombuda pakalpojumu klāstam, bija liels izaicinājums un
laikietilpīgs process,» skaidro Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis
Abāšins.
LAA
ombuda darbības mērķis ir panākt, lai apdrošināšanas
sabiedrību klientu – fizisku personu – sūdzības par atlīdzību
izmaksām tiktu efektīvi izskatītas ārpustiesas procedūrā. Tā
ir iespēja klienta sūdzību izskatīt ātrāk un lētāk nekā
tiesā, savukārt apdrošinātājiem tā ir iespēja atrast
nepilnības vai neskaidrības savos noteikumos un produktu aprakstos
un labot tās.
«Pozitīva
tendence, kuru esam pamanījuši, sūdzību izskatīšanas laikā vai
pirms lēmuma pieņemšanas apdrošinātājam un klientam izdodas
vienoties par izlīgumu. Tas vedina domāt, ka ombuda darbība varētu
attīstīties arī mediācijas virzienā,» secina Jānis Abāšins.
Kopš
darbības uzsākšanas 2004. gadā LAA ombuds ir saņēmis vairāk
nekā 100 sūdzību. Šogad iesniegtas un izskatītas 18 sūdzības,
un tas ir par 30% vairāk nekā vidēji iepriekšējos gados.