Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia jau ir izsniedzis pirmās obligātās OCTA polises elektroskrejriteņiem, kas saskaņā ar likuma izmaiņām būs nepieciešamas no šī gada 1. jūlija.
“Šodien, 28. maijā, esam uzsākuši obligātās skūteru OCTA polises tirdzniecību, un jau esam izsnieguši vairākas apdrošināšanas polises. Priecājamies redzēt, ka Balcia klienti – elektroskrejriteņu īpašnieki – iegādājas OCTA laikus, nevis atliek to uz pēdējo brīdi. Tas liecina, ka cilvēki apzinās riskus un vēlas pasargāt gan sevi, gan citus no neparedzētiem izdevumiem,” uzsver Balcia valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.
Viņš skaidro, ka, lai gan šobrīd spēkā esošais regulējums nenosaka precīzu obligātās OCTA tirdzniecības uzsākšanas datumu elektroskrejriteņiem, Balcia izvirzīja par prioritāti jauna apdrošināšanas produkta izstrādi, lai skrejriteņu īpašnieki to varētu iegādāties vismaz 30 dienas pirms regulējuma stāšanās spēkā.
“Elektriskie skrejriteņi kļuvuši par ērtu un pieejamu pārvietošanās veidu daudziem, īpaši pilsētās. Tāpēc papildus regulējums šajā jomā ir loģisks solis - tas palīdzēs aizsargāt gan skūteru vadītājus, gan citus ceļu satiksmes un pilsētvides dalībniekus, vienlaikus veicinot lielāku atbildību uz ceļa. Tomēr svarīgi uzsvērt, ka ar atbilstoša regulējuma ieviešanu viss nebeidzas – arī pilsētvides veidotājiem jādomā par drošas infrastruktūras attīstību, jo negadījumi ar elektroskrejriteņiem nereti notiek tieši slikta ceļa seguma vai neatbilstošas pilsētas infrastruktūras dēļ. Tāpat iesaistītajām pusēm jāturpina stiprināt sabiedrības izpratne par satiksmes noteikumiem un braucēju atbildību,” uzsver Balcia vadītājs.
Lai pasargātu sabiedrību no zaudējumiem, ko var radīt ceļu satiksmes negadījumi ar elektroskrejriteņiem, Latvijas likumdevējs veica grozījumus normatīvajos aktos - no 2024. gada ieviesta prasība par obligātu elektroskrejriteņu reģistrāciju CSDD, bet no šī gada 1. jūlija noteikta arī obligāta OCTA iegāde.
OCTA galvenais uzdevums ir pasargāt no neparedzētiem izdevumiem situācijās, kad uz ceļa noticis negadījums un nodarīti zaudējumi citām personām. Latvijā šobrīd reģistrēti vairāk nekā 15 000 elektrisko skrejriteņu , un statistika liecina, ka negadījumu skaits joprojām ir augsts – 2024. gadā reģistrēti 350 negadījumi , no kuriem 70 % bijuši ar cietušajiem.