Nedzīvības apdrošināšanas akciju sabiedrības Balta (PZU grupa) parakstīto prēmiju apjoms 2018. gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar gadu iepriekš, pieaudzis par 21%, sasniedzot 78,7 miljonus eiro, informē kompānijas pārstāvji.

Šajā periodā apdrošinātāja apkalpoto klientu skaits audzis par 15%.

«Lai gan apdrošināšanas tirgus izaugsme gada noslēgumā ir palēninājusies, tā joprojām pārsniedz kopējā Latvijas ekonomikas pieauguma ātrumu. Tomēr, visticamāk, vēsturiski augstākais nedzīvības apdrošināšanas tirgus apmērs kopš 2008. gada tiks pārsniegts vien nākamgad – tātad 11 gadus pēc krīzes sākuma,» atzīmē Īans Kenedijs (Iain Kennedy), Balta valdes priekšsēdētājs, apdrošināšanas tirgus izaugsmi skaidrojot ar sabiedrības labklājības pieaugumu un iedzīvotāju pieaugošo vēlmi pasargāt sevi un savu īpašumu no negaidītiem finansiāliem zaudējumiem.

Šāda tendence atspoguļojas arī Balta klientu skaita ziņā – apdrošināšanas sabiedrība laika posmā no janvāra sākuma līdz septembra beigām apkalpojusi par 15% vairāk klientu nekā šajā pašā periodā pērn.

Līdz 2018. gada septembra beigām Balta kopējais neto piekritušo atlīdzību apjoms sasniedzis 41,9 miljonus eiro, kas ir par 17% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt uzņēmuma peļņa gada pirmajos trīs ceturkšņos mērāma 6,3 miljonu eiro apmērā.