Nedzīvības apdrošināšanas akciju sabiedrības Balta (PZU grupa) izaugsme 2018. gada 1. ceturksnī, salīdzinot ar gadu iepriekš, mērāma 24,5% apmērā, bruto parakstīto prēmiju apjomam sasniedzot 26,9 miljonus eiro.

«2018. gads gan Balta uzņēmumam, gan apdrošināšanas nozarei kopumā iesākts ļoti sekmīgi. Tirgus straujo izaugsmi daļēji sekmējušas gan OCTA cenu izmaiņas, kas arī ļāvušas palielināt apdrošinātāju rentabilitāti, gan klientu un apdrošināmo objektu skaita pieaugums dažādos segmentos, jo īpaši būvniecībā. Pozitīvi vērtējams, ka arvien palielinās to cilvēku skaits, kuri apdrošināšanu iegādājas pirmo reizi, papildus tā dēvētajiem «obligātajiem» produktiem apdrošinot savu īpašumu, mantiskās vērtības un iegādājoties ceļojumu apdrošināšanu,» stāsta Īans Kenedijs (Iain Kennedy), Balta valdes priekšsēdētājs, norādot, ka šādas tendences lielā mērā liecina par ekonomiskās aktivitātes palielināšanos un pakāpenisku iedzīvotāju dzīves līmeņa uzlabošanos.

Gada pirmajos trīs mēnešos ievērojami pieaudzis arī Balta bruto piekritušo atlīdzību apjoms – salīdzinot ar 2017. gada attiecīgo periodu, šogad izmaksāts par 0,9 miljoniem eiro jeb 6,8% vairāk.

Kā norāda Balta valdes priekšsēdētājs, Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus gan joprojām ir mazākais Baltijā, nedaudz atpaliekot arī no Igaunijas. «Statistika liecina, ka kaimiņi rūpēs par savu finansiālo pasargātību ir pussoli mums priekšā. Tomēr, spriežot pēc pašreizējām tendencēm, prognozējam, ka tirgus apmēri arvien vairāk turpinās izlīdzināties – arī Latvijas iedzīvotāju vidū,» prognozē Ī.Kenedijs.

Tev varētu interesēt arī:

Redakcijas komentārs: Apdrošināšanas prēmijas, nevis kompensācijas 
Pieaug automašīnu salonu logu bojājumu skaits, zaudējumi no 300 līdz 1300 eiro
Apdrošinātāji: vai tiešām jūsu klientiem jācieš zaudējumi?