Ņemot
vērā, ka joprojām nav zināms scenārijs, pēc kāda notiks
Lielbritānijas aiziešana, nevar precīzi prognozēt visas nianses,
tomēr jau šobrīd ir skaidrs, ka tas var atstāt iespaidu arī uz
OCTA jomu, brīdina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju
biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
«Neatkarīgi no
Brexit gala
iznākuma, Lielbritānija arī pēc izstāšanās no Eiropas
Savienības, paliks Zaļās kartes sistēmā, tādēļ radikālas
izmaiņas nav paredzamas. Tomēr var sekot notikumi, kas skars OCTA
jomu un attiecīgi – ikvienu transportlīdzekli, kas vēlēsies
iebraukt Apvienotajā Karalistē. Iespējams, ka pēc 29.marta
Lielbritānijā iebraukt vairs nevarēs vienkārši ar OCTA
standartlīgumu, kas ir derīgs visās Eiropas Ekonomikas zonas
valstīs, un papildus nāksies iegādāties Zaļo karti,» informē
J.Abāšins, piebilstot, ka Zaļo karti būs iespējams noformēt pie
apdrošinātājiem Latvijā vai arī iegādāties robežlīgumu jau
pie iebraukšanas Lielbritānijā.
Gadījumā,
ja tiks ieviesta robežkontrole uz Lielbritānijas robežas, tad ļoti
iespējams tiks ieviesta arī apdrošināšanas esamības pārbaudes
uz robežas.
«Ņemot
vērā to, ka šobrīd vēl nav skaidrības, iesakām ikvienam
transportlīdzekļa īpašniekam, kas pēc 29.marta plāno iebraukt
Lielbritānijā, sekot līdzi informācijai par paredzamajām
izmaiņām un tām laikus sagatavoties,» skaidro LTAB valdes
priekšsēdētājs.
Līdzīgi
kā ikviena Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts, arī Lielbritānija
apņēmusies ievērot šīs sistēmas mērķus - nodrošināt
transportlīdzekļu īpašnieku aizsardzību ārvalstīs attiecībā
uz trešajai personai CSNg nodarītajiem zaudējumiem, nodrošināt
cietušo mantiskās intereses