"Compensa Vienna Insurance Group" sākusi izmantot inovatīvu risinājumu - mājokļa bojājumu attālinātu apskati un zaudējumu novērtēšanu.

Koronavīrusa pandēmija arī apdrošināšanas nozarei likusi rast jaunus un modernus tehnoloģiskos risinājumus, lai papildu drošībā būtu gan klienti, gan darbinieki. Nedzīvības apdrošināšanas sabiedrības "Compensa Vienna Insurance Group" eksperti tagad klientu mājokļiem nodarīto zaudējumu novērtēšanu spēj veikt attālināti. Apdrošināšanas uzņēmums šīs jauno tehnoloģiju sniegtās priekšrocības jau atzinis par noderīgām un ir pārliecināts, ka mūsdienīgais risinājums, kas ļauj operatīvi novērtēt zaudējumus, būs noderīgs arī turpmāk.

Uzņēmuma ieviestais jaunums Compensa E-xpert ļauj apdrošinātajam objektam radušos zaudējumus novērtēt attālināti, nodrošinot klienta un apdrošināšanas speciālista drošu tikšanos neklātienē. Lai eksperts varētu veikt zaudējumu novērtēšanu, klientam tiek nosūtīta īsziņa ar saiti uz speciālu tīmekļa vietni, kas nodrošina bezkontakta apskatei nepieciešamos videosakarus, izmantojot interneta pieslēgumu. Seansa laikā vietnei ir jāpiešķir drošs pagaidu pieeja pie mobilā tālruņa mikrofona un videokameras. Tā apdrošināšanas speciālists attālināti var gan sarunāties ar klientu, gan nofotografēt negadījumā bojāto mājokli un tajā esošās mantas.

"Mūsu galvenais uzdevums pandēmijas apstākļos ir palīdzēt klientiem pielāgoties jaunajai realitātei un justies droši. Mēs pastāvīgi meklējam aizvien jaunas iespējas, lai apmierinātu klientu vēlmes. Tas arī bija iemesls, kāpēc izveidojām un ieviesām šo inovatīvo un drošo risinājumu, kas tagad mājokļiem radītos zaudējumus ļauj fiksēt operatīvi un veikt to attālināti. Apdrošināšanas speciālists attālinātās apskates laikā ar klienta atbalstu ātri fiksē bojājumus, uzņem nepieciešamos fotoattēlus un atbild uz klienta jautājumiem, kas radušies saistībā ar zaudējumu kompensāciju," - skaidro "Compensa Vienna Insurance Group" ADB Latvijas filiāles vadītāja vietnieks Kaspars Neivalds.

K. Neivalds uzsver, ka negadījuma vietā ir ļoti svarīgi precīzi fiksēt visus bojājumus, lai veiktu zaudējumu atbilstošu novērtēšanu. To arī nodrošina eksperts, kas piedalās objekta attālinātajā apskatē. Šādi organizēta apskate atvieglo darbu abām pusēm. Klientam vairs nevajag papildus fotografēt bojājumus vai atkārtoti uzņemt attēlus, kas nav izdevušies. Ieguvums ir arī tas, ka apdrošināšanas atlīdzību noregulēšanas process tādējādi kļuvis raitāks un šī brīža situācijā arī drošāks.

K. Neivalds ir pārliecināts, ka inovatīvais tehniskais risinājums noteikti noderēs arī nākotnē. Tas ļaus ietaupīt gan klientu, gan arī apdrošināšanas speciālistu laiku, nodrošinot ātrāku atlīdzību noregulēšanas procesu. 

Uzņēmums norāda, ka jaunais risinājums ļauj vienam apdrošināšanas ekspertam veikt līdz 10 pārbaudēm dienā. Šī metode pārsvarā paredzēta salīdzinoši nelielu - līdz 500 eiro - zaudējumu novērtēšanai, taču tā var tikt izmantota arī lielāku zaudējumu gadījumos.