Pērnā
gada nogalē un jaunā gada sākumā AS Swedbank filiālēs gan
Rīgā, gan citās pilsētās veidojas lielas rindas, novēroja
portāls db.lv.
Bankas
pārstāvji norāda, ka tam ir vairāki iemesli, tostarp, gaidāmā
kodu karšu izmantošanas pārtraukšana.
«Gadu
mija vēsturiski ir aktīvākais laiks visās mūsu filiālēs, jo
klienti tad steidz nokārtot savas finanšu lietas – izņemt jauno
norēķinu karti (šobrīd tas īpaši aktuāli studentiem) vai
apmaksāt sakrājušos rēķinus, kas aktuāli vecākās paaudzes
pārstāvjiem, kuri ar internetbanku ir uz jūs,» skaidro
Swedbank
Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.
«Šīs
ierastās darbības papildina arī Eiropas Savienības komisijas
regulas ietekmē notiekošā kodu karšu migrācija – klienti dodas
uz filiāli, lai saņemtu kodu kalkulatoru un atbildes uz jautājumiem
par Smart-ID,» saka
V. Frolovs, kurš uzsver,
ka lielākajai
daļai klientu kodu kartes dēļ uz filiāli jādodas nav
– ja vien īpašumā ir viedtālrunis (Latvijā to ir ap 70%
iedzīvotāju), Smart-ID var lejupielādēt katrs pats, kaut vai
sēžot savā viesistabas dīvānā un nepieciešamības gadījumā
izmantojot internetbankā pieejamās instrukcijas.
Ja
saviem spēkiem neizdodas, vispirms var palūgt padomu kādam
tehnoloģiju pazinējam un tikai tad sazināties ar banku, iesaka
V. Frolovs.
Savukārt tiem, kuri ikdienā izmanto valsts izsniegto eID karti, ir
iespēja to lietot arī darbībai internetbankā, kā arī ļoti ērti
iegūt Smart-ID, neatejot no sava datora. Ja gadījumā karšu
lasītājs eID lietošanai vēl nav pieejams, to var saņemt Swedbank
filiālēs, bibliotēkās un valsts vienotajos klientu
apkalpošanas centros.
Ja
tomēr šie digitālie risinājumi nav pieejami, būs jādodas uz
filiāli pēc kodu kalkulatora. Lai ietaupītu laiku un izvairītos
no rindām,
Swedbank internetbankā ir ieviesta iespēja rezervēt konsultāciju
klientam ērtākajā laikā
– atliek pieteikties, saņemt apstiprinājumu un doties uz izvēlēto
filiāli, kur klientu jau gaidīs konsultants, skaidro
bankas pārstāvis.
Papildus tam rindu mazināšanai vairākās Rīgas tirdzniecības
centru filiālēs banka
palīdzējusi
klientiem arī kopējā lielveikala plūsmā (ārpus
filiāles telpām), ko turpinās darīt arī šogad.
Tāpat
šogad filiālēs, ko apmeklē salīdzinoši vairāk cilvēku, tiks
pieņemti jauni
darbinieki,
kuri būs specializējušies tieši Smart-ID jautājumos – viņi
palīdzēs efektīvāk virzīt klientu plūsmu, nodalot ar kodu
kartēm saistītos jautājumus no citiem bankas pakalpojumiem,
skaidro
bankas pārstāvis.
Lai
gan pāreja no kodu kartēm uz citiem autentifikācijas līdzekļiem
norit pakāpeniski un liela daļa darba jau ir paveikta, klientu,
kuri ikdienā izmanto kodu karti, joprojām ir daudz – ap 390 000,
liecina
bankas dati.
Lai
gan vairums noteikti izvēlēsies Smart-ID, joprojām būs klienti,
kuri dos priekšroku kodu kalkulatoram, pieļauj
V. Frolovs.
Līdz
septembrim, kad kodu kartes vairs vispār nevarēs izmantot, tiks
ieviesti vairāki ierobežojumi. No
10. janvāra ar kodu karti varēs apstiprināt tikai tādus
pārskaitījumus, kas nepārsniegs 100 eiro dienā (no marta tie būs
50 eiro, bet jūnijā vairs tikai 20 eiro).
Pieaugot
attālinātajām iespējām, klientu tradīcija doties uz filiāli
pēdējo gadu laikā kopumā ir ļoti strauji sarukusi
– 2018. gada pirmajos 11 mēnešos klientu plūsma filiāļu tīklā
ir samazinājusies par 9% pret 2017. gada 11 mēnešiem un par 16%
pret attiecīgo periodu 2016. gadā. Swedbank klientiem pieejamas 33
filiāles un 12 pašapkalpošanās centri.