Pērnā gada nogalē un jaunā gada sākumā AS Swedbank filiālēs gan Rīgā, gan citās pilsētās veidojas lielas rindas, novēroja portāls db.lv.

Bankas pārstāvji norāda, ka tam ir vairāki iemesli, tostarp, gaidāmā kodu karšu izmantošanas pārtraukšana.

«Gadu mija vēsturiski ir aktīvākais laiks visās mūsu filiālēs, jo klienti tad steidz nokārtot savas finanšu lietas – izņemt jauno norēķinu karti (šobrīd tas īpaši aktuāli studentiem) vai apmaksāt sakrājušos rēķinus, kas aktuāli vecākās paaudzes pārstāvjiem, kuri ar internetbanku ir uz jūs,» skaidro Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

«Šīs ierastās darbības papildina arī Eiropas Savienības komisijas regulas ietekmē notiekošā kodu karšu migrācija – klienti dodas uz filiāli, lai saņemtu kodu kalkulatoru un atbildes uz jautājumiem par Smart-ID,» saka V. Frolovs, kurš uzsver, ka lielākajai daļai klientu kodu kartes dēļ uz filiāli jādodas nav – ja vien īpašumā ir viedtālrunis (Latvijā to ir ap 70% iedzīvotāju), Smart-ID var lejupielādēt katrs pats, kaut vai sēžot savā viesistabas dīvānā un nepieciešamības gadījumā izmantojot internetbankā pieejamās instrukcijas.

Ja saviem spēkiem neizdodas, vispirms var palūgt padomu kādam tehnoloģiju pazinējam un tikai tad sazināties ar banku, iesaka V. Frolovs. Savukārt tiem, kuri ikdienā izmanto valsts izsniegto eID karti, ir iespēja to lietot arī darbībai internetbankā, kā arī ļoti ērti iegūt Smart-ID, neatejot no sava datora. Ja gadījumā karšu lasītājs eID lietošanai vēl nav pieejams, to var saņemt Swedbank filiālēs, bibliotēkās un valsts vienotajos klientu apkalpošanas centros.

Ja tomēr šie digitālie risinājumi nav pieejami, būs jādodas uz filiāli pēc kodu kalkulatora. Lai ietaupītu laiku un izvairītos no rindām, Swedbank internetbankā ir ieviesta iespēja rezervēt konsultāciju klientam ērtākajā laikā – atliek pieteikties, saņemt apstiprinājumu un doties uz izvēlēto filiāli, kur klientu jau gaidīs konsultants, skaidro bankas pārstāvis. Papildus tam rindu mazināšanai vairākās Rīgas tirdzniecības centru filiālēs banka palīdzējusi klientiem arī kopējā lielveikala plūsmā (ārpus filiāles telpām), ko turpinās darīt arī šogad.

Tāpat šogad filiālēs, ko apmeklē salīdzinoši vairāk cilvēku, tiks pieņemti jauni darbinieki, kuri būs specializējušies tieši Smart-ID jautājumos – viņi palīdzēs efektīvāk virzīt klientu plūsmu, nodalot ar kodu kartēm saistītos jautājumus no citiem bankas pakalpojumiem, skaidro bankas pārstāvis.

Lai gan pāreja no kodu kartēm uz citiem autentifikācijas līdzekļiem norit pakāpeniski un liela daļa darba jau ir paveikta, klientu, kuri ikdienā izmanto kodu karti, joprojām ir daudz – ap 390 000, liecina bankas dati.

Lai gan vairums noteikti izvēlēsies Smart-ID, joprojām būs klienti, kuri dos priekšroku kodu kalkulatoram, pieļauj V. Frolovs. Līdz septembrim, kad kodu kartes vairs vispār nevarēs izmantot, tiks ieviesti vairāki ierobežojumi. No 10. janvāra ar kodu karti varēs apstiprināt tikai tādus pārskaitījumus, kas nepārsniegs 100 eiro dienā (no marta tie būs 50 eiro, bet jūnijā vairs tikai 20 eiro).

Pieaugot attālinātajām iespējām, klientu tradīcija doties uz filiāli pēdējo gadu laikā kopumā ir ļoti strauji sarukusi – 2018. gada pirmajos 11 mēnešos klientu plūsma filiāļu tīklā ir samazinājusies par 9% pret 2017. gada 11 mēnešiem un par 16% pret attiecīgo periodu 2016. gadā. Swedbank klientiem pieejamas 33 filiāles un 12 pašapkalpošanās centri.