Bankas turpinās
procesu automatizācija un roboti pārņem darbinieku pienākumus,
sākot no klientu zvanu apkalpošanas līdz pat aktīvu pārvaldei,
raksta Bloomberg.
Nordea Bank vadītājs
Kaspers fon Koskulls paziņojis, ka tuvāko desmit gadu laikā
darbinieku skaits bankās varētu sarukt uz pusi, jo pielāgošanās
ir vienīgais veids, kā nākotnē saglabāt konkurētspēju. Tādēļ
banka nolēmusi samazināt darbinieku skaitu par 6000. Viņš paredz,
ka nākotnē automatizācija un roboti pārņems no cilvēkiem
pienākumus, sākot no klientu zvanu apkalpošanas līdz pat aktīvu
pārvaldei.
SEB, Svenska
Handelsbanken un Swedbank arī piekrīt, ka tehnoloģiju attīstība
ir panākumu atslēga, taču tām ir citādas idejas par to, kuri
darbinieki jāaizvieto ar robotiem, un tās neplāno tik lielu
darbinieku skaita samazināšanu kā Nordea. Dažas bankas dara
pretējus procesus – pieņem darbā jaunus darbiniekus, kas strādā
tehnoloģiju un datorzinātnes jomā.
SEB bankas vadītājs
Johans Torgebijs sacījis, ka viss, ko iespējams automatizēt, tiks
automatizēts. Viņš piebildis, ka nav šaubu, ka jaunās
tehnoloģijas ietekmē patērētāju uzvedību un maina tradicionālos
banku modeļus.