Banku klienti, kuri Finanšu un kapitāla tirgus komisijā sūdzas par bankām, bieži iesniegumā nesniedz pilnīgu un patiesu informāciju par sūdzībā minētajiem faktiem, savu saistību apjomu un līguma nosacījumu izpildi.

Tā secina Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK), novembrī izskatot banku klientu sūdzības. Kopumā novembrī komisija saņēmusi 13 sūdzības no fiziskām un piecas sūdzības no juridiskām personām, tostarp par kļūdainu maksājumu veikšanu, par saistību pirmstermiņa izpildi, kā arī par kredītsaistību restrukturizāciju, par iespējamo personas datu izpaušanu, iespējamiem krāpnieciskiem darījumiem un par noguldījumu procentu aprēķināšanas kārtību.

Visos gadījumos FKTK ir pieprasījusi bankām sniegt skaidrojumus par radušos situāciju vai atsevišķs gadījumos par sūdzībā minētajiem faktiem veikusi pārbaudi bankā. Komisija savas kompetences ietvaros no novembrī saņemtajām sūdzībām vienā gadījumā ir konstatējusi bankai operacionālā riska gadījumu, bet pārējos gadījumos komisija savas kompetences ietvaros nav konstatējusi pārkāpumus banku rīcībā.

Izskatot iesniegumu par saistību pirmstermiņa izpildi apstākļus, FKTK bieži no bankām saņem skaidrojumu, ka klientiem jau vairakkārt ir veikta kredītu restrukturizācija, bet, tā kā klienta maksājumu disciplīna nav uzlabojusies, bankas šādos gadījumos iesāk tiesvedības procesu par saistību piedziņu. Neatkarīgi no tā, bankas ir gatavas turpināt sadarbību ar klientu, informē FKTK.

Novembrī no 18 saņemtajām sūdzībām un iesniegumiem piecos gadījumos to iesniedzēji vērsušies par Swedbank darbību, trīs sūdzības saņemtas no SEB bankas un pa divām sūdzībām no DnB NORD Bankas, Citadele bankas un Latvijas Krājbankas klientiem. Savukārt pa vienai sūdzībai novembrī saņemts no PrivatBank, NORVIK bankas, Parex bankas un Nordea bankas klientiem.