Latvijā
lielākā daļa atbalsta instrumentu uzņēmējdarbībā ir paredzēti jaunajiem
uzņēmējiem, savukārt, maziem un vidējiem uzņēmumiem šādu iespēju ir ļoti maz. Līdz ar to AS «SEB
banka», turpinot pagājušajā gadā aizsākto Izaugsmes programmu
uzņēmumiem, izsludina pieteikumu pieņemšanu programmas ceturtajam ciklam, kas
notiks no oktobra līdz janvārim.
Programmas mērķis ir palīdzēt uzņēmumiem sagatavoties
straujākai biznesa izaugsmei caur inovācijām un digitālajām tehnoloģijām. Programmas
laikā 12-14 uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska mēroga ekspertu un mentoru
vadībā strādās pie inovatīva produkta vai pakalpojuma izveides, lai turpmāk
nodrošinātu straujāku sava uzņēmuma izaugsmi, kā arī izstrādās trīs mēnešu
rīcības plānu savu izaugsmes mērķu sasniegšanai.
Programmas laikā īpaša uzmanība tiek veltīta biznesa
zināšanu un prasmju pilnveidošanai ar uzsvaru uz tādām digitalizācijas laikam
raksturīgām prasībām kā digitālo tehnoloģiju pielietojums, inovācijas,
izaugsmes domāšana, mārketings un pārdošana, kā arī mūsdienīga finanšu
plānošana.
Uzņēmumu izaugsmes programmu SEB banka īsteno sadarbībā
ar vadības konsultāciju uzņēmumu Civitta Latvija. Uzņēmumi pieteikumus var
iesniegt, aizpildot anketu programmas mājas lapā
www.seb.lv/izaugsmes-programma.
«Programmas darbības laikā bija iespēja iegūt jaunas atziņas no
vieslektoriem, darboties kopīgi komandā un, pats galvenais - esam realizējuši
vairākas programmas laikā radušās idejas un turpinām to darīt arī šogad. 2019.
gadā ir realizēti un realizācijas
procesā ir 5 projekti, kurus iesākām programmas ietvaros. Svarīgi, ka tas viss
kopā deva iespēju vēl vairāk saliedēt komandu, palielināt apgrozījumu un peļņu,» norāda SIA «Centrālā
laboratorija» vadītāja Stella Lapiņa.
Savukārt SIA «Blue Bridge Technologies» biznesa attīstības
vadītāja Kate Lāce norāda, ka Izaugsmes programma deva iespēju paraudzīties uz
uzņēmumu no malas: «Dalība SEB Izaugsmes
programmā mums bija milzīgs impulss attīstībai gan uzņēmumam, gan kolēģiem. Šī bija iespēja paskatīties uz
sevi «no malas» – izvērtēt savu darbību
kopumā, pieeju, procesus, rezultātus, izanalizēt tos, ar lektoru un mentoru palīdzību ieraudzīt un atzīt «sāpīgus punktus», kā arī iezīmēt attīstības un uzlabojumu plānu un,
īstenībā, uzreiz ķerties to realizēt.
Atsevišķi gribu pieminēt, ka ne mazāk kā vērtīgu saturu un atbalstu no SEB un Civitta vērtējam arī iespēju
komunicēt ar citiem dalībniekiem – redzesloka paplašināšanai
bija ļoti svarīgi un noderīgi redzēt
un dzirdēt pieredzi arī no citām nozarēm.»
2018. gadā notika pirmie divi
Izaugsmes programmas cikli, savukārt trešais – šogad no marta līdz jūnijam.
Pirmo ciklu pabeidza 9, otro – 13, savukārt trešo – 15 uzņēmumi, tostarp arī
tādas kompānijas kā «Lursoft IT», «Optic Guru», «IIZI Brokers», «Eco Baltia
Grupa», «Baltic Coffee Holding», «GRIF», «MBIT», «Aspired» u.c.
Dalība programmā uzņēmumiem ir bez maksas, un SEB banka
katru gadu tās īstenošanā iegulda 60 000 eiro gadā.
SEB bankas Izaugsmes programma ir paredzēta
Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem ar vismaz divu gadu uzņēmējdarbības pieredzi un
ambīcijām strauji kāpināt sava biznesa mērogu. Daļa no Izaugsmes programmas
nodarbībām un lekcijām ir pieejamas publiski, un tās var apmeklēt vai vērot
tiešraidē jebkurš interesents.