Turpmāk arī uzņēmumi, kas ir SEB bankas klienti, savā internetbankā varēs piesaistīt citu banku kontus, lai vienuviet pārvaldītu savas finanses. 

Līdzīgi kā privātpersonām – pirmie jauno iespēju var izmantot tie uzņēmumi, kuriem jau ir atvērti konti Swedbank. 

Vienlaikus uzņēmumiem ir iespēja SEB internetbankā redzēt arī tos savus kontus, kas atvērti SEB bankā un Swedbank citās Baltijas valstīs. Turpinās darbs pie tā, lai SEB bankas internetbankā varētu apskatīt arī citu banku kontus, informē bankas pārstāvji.

Uzņēmējiem šīs izmaiņas tiks ieviestas pakāpeniski līdz oktobra beigām. Sākotnēji uzņēmumi savā internetbankā var apskatīt piesaistīto kontu informāciju – to atlikumus, apstrādei nosūtīto maksājumu statusu, kā arī veikto darījumu vēsturi. Drīzumā plānots attīstīt arī citas funkcijas, piemēram, maksājumu veikšanu. Līdz ar to uzņēmumiem, kas ir SEB bankas klienti, pārskatāmā nākotnē būs iespēja vienā internetbankā pārvaldīt savu līdzekļus, plānot izdevumus un veikt nepieciešamos darījumus no visiem saviem kontiem, kas atvērti arī citās bankās. 

«Pēc pieteikšanās pakalpojuma lietošana ilgs 90 dienas, kas nozīmē, ka uzņēmējiem ir iespēja sākotnēji izvērtēt – vai šāds pakalpojums ir nepieciešams, vai nav,» norāda SEB Baltics Open Banking projekta vadītājs Jānis Dirveiks, piebilstot, ka pakalpojums ir pieejams bez maksas, un pievienojamo Swedbank kontu skaits ir neierobežots.

Tomēr jāņem vērā, ka privātpersona nevarēs pievienot savu uzņēmuma kontu, kā arī citu personu kontus. 

Jau ziņots, ka prasību nodrošināt trešajām pusēm – licencētiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem – piekļuvi bankas klientu datiem, izveidojot šim nolūkam drošu saziņas kanālu jeb API*, nosaka otrā Maksājumu pakalpojumu direktīva (PSD2), kas stājas spēkā 14. septembrī. Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) jau augusta beigās apstiprināja SEB bankas izstrādāto API kā atbilstošu noteiktajām prasībām. Līdz ar to ikviens finanšu pakalpojumu sniedzējs, kas to vēlas, var saviem klientiem, kuriem ir atvērts konts arī SEB bankā, nodrošināt piekļuvi sava konta informācijai trešo pušu vietnēs. 

2017. gadā tika sperts pirmais solis direktīvas prasību nodrošināšanai, visās trīs Baltijas valstīs atverot SEB Open Banking platformu. Tās mērķis ir sadarboties ar finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem un radīt inovatīvus finanšu pakalpojumus, kas padarītu klientu ikdienas dzīvi vienkāršāku. Vairāk par citās bankās atvērto kontu pievienošanu savā SEB bankas internetbankā lasiet šeit. *API, no angļu valodas – Application Programming Interface jeb rīku kopums programmatūru un aplikāciju veidošanai. Tieši šo saīsinājumu visbiežāk pierasts lietot, runājot par trešo pušu piekļuvi banku infrastruktūrai, lai tās varētu piedāvāt savus pakalpojumus banku klientiem.