No šodienas Swedbank klientiem pieejama jaunā mobilā lietotne, kas piedāvā, piemēram, biometrijas datu izmantošanu, zibmaksājumus un Android lietotājiem arī iespēju norēķināties ar viedtālruni, iztiekot bez ierastās maksājumu kartes.

Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs stāsta: «Saskaņā ar jaunākā bankas pētījuma datiem 92% no mūsu aktīvajiem klientiem Latvijā ir viedtālrunis, un viņi tajā veic arvien lielāku daļu ikdienas finanšu operāciju. Jaunā lietotne tika izveidota saskaņā ar pasaules labāko pieredzi, šajā procesā iesaistot arī mūsu klientus. Lietotnes izmēģinājuma versiju lejupielādēja vairāk nekā 60 tūkstoši klientu, un mēs saņēmām vairāk nekā 5 tūkstošus komentāru un ieteikumu, kas palīdzēja jaunās lietotnes izstrādē.»

Jaunajā lietotnē Swedbank klientiem būs pieejamas jaunas maksājumu iespējas – zibmaksājumi un mobilie bezkontakta maksājumi. Zibmaksājumi ļauj lietotājiem veikt ātrus pārskaitījumus ne tikai starp Swedbank klientiem, bet arī citām bankām, kas atbalsta zibmaksājumus.

Savukārt, mobilie bezkontakta maksājumi ļauj maksāt par pirkumiem ar Android viedtālruni, neizmantojot fizisko maksājumu karti. Swedbank lēš, ka, ieviešot jauno lietotni, jau šovasar Latvijā šādi varēs norēķināties vairāk nekā 300 000 klientu.

Swedbank jaunajā lietotnē integrēta arī biometriskā autentifikācija. «Tas ļauj lietotājam pievienoties lietotnei vai apstiprināt maksājumus, izmantojot savus biometriskos datus, tas ir, pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas tehnoloģiju. Tāpat klienti varēs pāriet no lietotnes uz internetbankas pilno versiju bez papildu identificēšanās – izmantojot tikai biometriskos datus,» skaidro V. Frolovs.

Lietotne piedāvā arī konta atlikuma logrīku, kas sniedz iespēju apskatīt sava konta atlikumu, nemaz neatverot pašu lietotni.

Ja klienta viedierīcē lietotņu atjaunošanās notiek automātiski, nekas papildus nav jādara un jaunā Swedbank lietotne viedierīcē atjaunosies mēneša ietvaros. Jaunās lietotnes atjaunošanās klientiem notiks pakāpeniski – sākot no šodienas līdz augusta vidum.

Swedbank esošo lietotni Latvijā izmanto vairāk nekā 420 tūkstoši klientu, no tiem lielākā daļa jeb 75% ir Android lietotāji. iOS viedierīču īpašnieki var atjaunot lietotni arī paši (negaidot automātisko atjaunošanos), savukārt Android viedierīču īpašniekiem jāsagaida atjauninājums pārejas perioda ietvaros.

Pieejami arī maksājumi ar viedpulksteņiem un viedajām aprocēm

«Sekojot mūsu klientu paradumiem, redzam, ka pieaug ne vien viedtālruņu, bet arī citu viedierīču pielietojums, īpaši aktīva dzīvesveida cienītāju vidū. Tieši tāpēc esam ieviesuši iespēju veikalos, kioskos un citviet norēķināties ar Fitbit vai Garmin viedtālruni vai aproci, kas atbalsta Fitbit Pay un Garmin Pay. Praktiski tas nozīmē, ka tagad, dodoties skrējienā vai velo izbraukumā, mājās var atstāt ne vien maku, bet arī mobilo tālruni,» paskaidro V. Frolovs.

Swedbank ņem vērā faktu, ka līdz 2020. gada beigām visiem maksājumu karšu termināļiem Baltijā būtu jāpieņem bezkontakta maksājumu kartes. Tādējādi klientu iespējas maksāt ar viedpulksteņiem kļūs vēl plašākas.

Fitbit un Garmin izmanto NFC (near-field communication) tehnoloģiju. Lietotājam vienkārši jāpieskaras bezkontaktu maksājumu terminālim ar viedierīci, lai veiktu maksājumu. Klienti varēs maksāt ar saviem viedpulksteņiem visur, kur tiek pieņemti bezkontakta karšu maksājumi, maksimālā maksājuma summa būs tāda pati kā kartei. Lai sāktu izmantot šo iespēju, Swedbank maksājumu karte jāpieslēdz ierīcei, jāiestata parole un kartes pieslēgšana jāapstiprina jaunajā Swedbank lietotnē vai internetbankā.

Fitbit un Garmin garantē darījumu drošību, izmantojot pulkstenim specifiskus kartes numurus un individuālus darījuma kodus – kartes reālais numurs netiek saglabāts ierīcē, serveros vai nodots tirgotājam maksājuma brīdī.