Iedzīvotāju vidū interese par to, kas pārvalda viņu plānus, pieaug, taču informētība par plānu rezultātiem vēl ir zema, secināts CBL Asset Management pētījumā.

Patlaban samazinās to iedzīvotāju skaits, kuru izvēli noteikusi pensiju pārvaldnieka kampaņa vai reklāma. Šajā ziņā savu artavu devušas arī valsts institūcijas, kas mēģinājušas ierobežot šī produkta reklāmas, uzskata kompānijas valdes priekšsēdētājs Kārlis Purgailis.

Šobrīd 62% iedzīvotāju zina, kas pārvalda viņu pensiju, salīdzinot ar 2011.gadu, kad šo cilvēku īpatsvars bija 53%.

Tajā pašā laikā, pēc viņa teiktā, satraucošs ir rādītājs, ka primārais izvēles faktors tikai 4% respondentu ir ienesīgums, jo tādā veidā tikai maza daļa iedzīvotāju ir izdarījuši ekonomiski izsvērtu izvēli.

Lielākā daļa jeb 62% savus līdzekļus uztic institūcijai, ar kuru jau ilgstoši sadarbojas. 9% izvēlas līdzekļu pārvaldnieku, kuru uzskata par drošu un uzticamu. 4% izvēlējušies pārvaldnieku, sekojot reklāmai.

Izteikta tendende ir, ka iedzīvotāji ar ienākumiem virs 751 eiro uz rokas ir mainījuši pensiju pārvaldītāju. Savukārt 82% jauniešu vecumā no 18 līdz 24 gadiem nav mainījuši savu pensiju pārvaldītāju.

60% aptaujāto nezina vai kļūdās par to, kur iespējams noskaidrot pensijas 2.līmeņa uzkrājumu.

Satraucošs fakts ir tas, ka 61% cilvēku neizprot pensiju sistēmas darbību. Tas noved pie fakta, ka cilvēki neizmanto visus trīs pensiju līmeņus un pensijā ir potenciāls saņemt daudz mazāku finansējuma apjomu nekā varētu saņemt, uzsver K. Purgailis.