Jauni noteikumi liks kredītiestādēm klientu datus dot saviem fintech jomas konkurentiem, raksta Bloomberg.

Gadiem Eiropas bankas bijušas kā neaizskarami cietokšņi, kas saviem klientiem piedāvāja visu, sākot no kontiem līdz kredītkartēm un hipotekārajiem kredītiem, tajā pašā laikā uzkrājot terabaitus informācijas par viņu tēriņu ieradumiem. Nu ir pienācis brīdis, kad šīm institūcijām būs jāatver savi vārti tā, kā tās nekad iepriekš to nav darījušas, jo likumdevēji meklē veidus, kā veicināt konkurenci.

Sākot no janvāra, Eiropas Savienības aizdevējiem būs jāsniedz konkurējošajām kompānijām pieeja savu klientu kontiem un datiem, protams, tādā mērā, kā klienti dos savu atļauju.

Saskaņā ar pārskatīto Maksājumu pakalpojumu direktīvu (PSD2), bankām būs pienākums veidot digitālu saikni ar kompānijām no ārpuses, lai paātrinātu informācijas plūsmu.

Tradicionālie aizdevēji satraucas par šīs direktīvas ieviešanu ar finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmumiem, kuri vēlas iegūt to klientus. Saskaņā ar Minhenes konsultāciju kompānijas Roland Berger pētījumu, jaunā direktīva, kas ir labvēlīga tādām kompānijām kā Amazon.com un Apple Inc, var uz spēles likt 40% banku privātpersonu apkalpošanas daļu.

«Nav šaubu, ka PSD2 iedragās banku ienākumus,» uzskata bijušais Barclays Plc vadītājs Entonijs Dženkionss, kurš patlaban vada fintech jaunuzņēmumu 10X Future Technologies. «Neskatoties uz visām pūlēm, ko tās ir ieguldījušas tehnoloģiju attīstībā, tās tomēr nepārvietojas pietiekami ātri,» viņš piebilst.