Jauni noteikumi liks kredītiestādēm klientu datus dot saviem
fintech jomas konkurentiem, raksta Bloomberg.
Gadiem Eiropas bankas bijušas kā neaizskarami cietokšņi, kas
saviem klientiem piedāvāja visu, sākot no kontiem līdz
kredītkartēm un hipotekārajiem kredītiem, tajā pašā laikā
uzkrājot terabaitus informācijas par viņu tēriņu ieradumiem. Nu
ir pienācis brīdis, kad šīm institūcijām būs jāatver savi
vārti tā, kā tās nekad iepriekš to nav darījušas, jo
likumdevēji meklē veidus, kā veicināt konkurenci.
Sākot no janvāra, Eiropas Savienības aizdevējiem būs jāsniedz
konkurējošajām kompānijām pieeja savu klientu kontiem un datiem,
protams, tādā mērā, kā klienti dos savu atļauju.
Saskaņā ar pārskatīto Maksājumu pakalpojumu direktīvu (PSD2),
bankām būs pienākums veidot digitālu saikni ar kompānijām no
ārpuses, lai paātrinātu informācijas plūsmu.
Tradicionālie aizdevēji satraucas par šīs direktīvas ieviešanu
ar finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmumiem, kuri vēlas iegūt to
klientus. Saskaņā ar Minhenes konsultāciju kompānijas Roland
Berger pētījumu, jaunā direktīva, kas ir labvēlīga tādām
kompānijām kā Amazon.com un Apple Inc, var uz spēles likt 40%
banku privātpersonu apkalpošanas daļu.
«Nav šaubu, ka PSD2 iedragās banku ienākumus,» uzskata
bijušais Barclays Plc vadītājs Entonijs Dženkionss, kurš
patlaban vada fintech jaunuzņēmumu 10X Future Technologies.
«Neskatoties uz visām pūlēm, ko tās ir ieguldījušas
tehnoloģiju attīstībā, tās tomēr nepārvietojas pietiekami
ātri,» viņš piebilst.