Plaša patēriņa finanšu pakalpojumu sniedzēja "Creamfinance Latvia" provizoriskais neto apgrozījums 2019. gadā sasniedzis 7,7 miljonus eiro, kas ir par 23% vairāk, salīdzinot ar 2018. gadu.

Savukārt izsniegto summu apmērs sasniedzis 22,3 miljonus eiro. "Lai arī 2019. gada pirmajā pusgadā nebanku kredītdevēju sektorā bija vērojams jauno aizdevumu summu kopējā apjoma samazinājums, "Creamfinance Latvia" klientu paradumi pēdējā gada laikā nav ievērojami mainījušies, kas ir ļāvis saglabāt uzņēmuma izaugsmi un palielināt tā administrēto kredītportfeli. Pieņemtie grozījumi vislielāko ietekmi atstājuši tieši uz īstermiņa aizdevumiem ar apmaksas termiņu līdz 30 dienām. Kopumā var sacīt, ka šāds pakalpojums tirgū vairs nav pieejams," norāda Kaspars Dzirneklis, "Creamfinance Latvia" vadītājs.

Viņš stāsta, ka 2019. gadā pieņemtās likumdošanas izmaiņas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, t.sk. ikgadējās valsts nodevas būtiska palielināšana, uzņēmumu nostāda situācijā, kad tam ir jāizvērtē, vai piešķirt aizdevumu atsevišķām patērētāju grupām ir rentabli, tādējādi ierobežojot pakalpojuma pieejamību. Arī pieņemtie reklamēšanas ierobežojumi ierobežo pietiekamas informācijas sniegšanu patērētājam. Tiek samazināta iespēja potenciālo mērķauditoriju informēt par uzņēmuma piedāvātajiem pakalpojumiem, to veidiem un dažādību, tādējādi apgrūtinot patērētāja pareizas izvēles veikšanu.

"Aplūkojot statistiku, varam secināt, ka mūsu klientu profils 2019. gadā nav ievērojami mainījies, tomēr būtiskas izmaiņas novērojamas tieši aizņemšanās paradumos. Iepriekšējo gadu laikā mērķtiecīgi esam centušies klientam piedāvāt draudzīgākus produktus, piedāvājot lielākas aizdevuma summas ar garākiem apmaksas termiņiem. Tomēr jāatzīst, ka krasi mainīt tirgus tendences nav vienkāršs uzdevums. Vēsturiski īstermiņa aizdevums ir bijis viens no pieprasītākajiem pakalpojuma veidiem, bet līdz ar pērnā gada likumdošanas izmaiņām no šāda pakalpojuma veida esam atteikušies pilnībā," saka K. Dzirneklis.

Vidējā aizņēmuma summa pērn bija 1100 eiro ar apmaksas termiņu no 36 līdz 60 mēnešiem ar tendenci šiem rādītājiem pieaugt. Viņš spriež, ka šīs izmaiņas ir apliecinājums tam, ka klients uzņēmumu izvēlas kā ilgtermiņa partneri. "Konkurējot ar bankas piedāvātajiem pakalpojumiem, nebanku kreditēšanas nozare ir kļuvusi par pārdomātu un racionālu klienta izvēli," spriež K. Dzirneklis.

"Creamfinance Latvia" kopš  2007. gada  darbojas kā licencēts patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzējs. Šobrīd tam ir trīs zīmoli Latvijā - "Creamcredit.lv", "CreditOn.lv", "LadyLoan.lv". "Creamcredit.lv" saviem klientiem nodrošina patēriņa kredītu līdz desmit tūkstošiem eiro, bet "LadyLoan.lv" un "CreditOn.lv" nodrošina kredītlīniju un patēriņa kredītu bez ķīlas vai galvojumiem pakalpojumus no 50 līdz 4000 eiro.

Db.lv jau rakstīja, ka kopš 15. janvāra "Creamfinance" ir jauns vadītājs - Patriks Koeks (Patrick Koeck). Bijušais grupas vadītājs Matīss Ansviesulis un valdes priekšsēdētājs Dāvis Barons turpinās darboties "Creamfinance" kā valdes locekļi un strādās pie jaunu biznesa iespēju radīšanas.

"Creamfinance" jaunā grupas vadītāja mērķis ir paplašināt uzņēmuma darbību vidēja riska produktu segmentā un divu gadu laikā ilgtspējīgi palielināt ieņēmumus virs 100 miljoniem eiro gadā.

2019. gadā uzņēmuma ieņēmumi sasniedza gandrīz 80 miljonus eiro un saglabāja rentabilitāti. Uzņēmums cieši sadarbojas ar savu stratēģisko investoru "Capitec", kas ir lielākā banka Dienvidāfrikā, ar mērķi uzlabot cenu modeli un klientu kredītspējas novērtējumu ilgtermiņa aizdevumiem.

"Creamfinance" 2017. gada sākumā piesaistīja 21 miljona eiro B raunda investīciju no Dienvidāfrikas bankas "Capitec Bank Holdings Limited". Finansējums bija paredzēts, lai sekmētu "Creamfinance" starptautisko izaugsmi un pilna produktu portfeļa ieviešanu esošajos tirgos. M. Ansviesulis tolaik norādīja, ka šis ieguldījums iezīmē jaunu sākumu finanšu tehnoloģiju un banku sadarbībā.

"Creamfinance" ir dibināts 2012. gadā Latvijā. Izmantojot viedo datu algoritmus un mašīnmācīšanās iespējas veikt ātru izvērtējumu, "Creamfinance" piedāvā individualizētu pieeju personīgo aizdevumu piešķiršanas procesā. Kompānijas mērķis ir kļūt par globālu "viena klikšķa" aizdevumu piedāvātāju. Šobrīd uzņēmums strādā septiņās valstīs Eiropā un ārpus tās - Latvijā, Polijā, Čehijā, Gruzijā, Dānijā, Austrijā un Meksikā.